Profesjonalne usługi merchandisingowe i outsourcing przedstawicieli handlowych

usługi merchandisingowe

Merchandising obejmuje działania prowadzące do zwiększenia sprzedaży produktów oraz poprawy wizerunku firmy. Wciąż wielu przedsiębiorców nie zdaje sobie sprawy, jak istotne znaczenie ma odpowiednie wyeksponowanie towarów ona półkach.


Merchandising obejmuje działania prowadzące do zwiększenia sprzedaży produktów oraz poprawy wizerunku firmy. Wciąż wielu przedsiębiorców nie zdaje sobie sprawy, jak istotne znaczenie ma odpowiednie wyeksponowanie towarów ona półkach. Firmy świadczące usługi merchandisingowe skupiają się na kompleksowym wsparciu, które w bardzo szybkim tempie jest w stanie przynieść oczekiwane efekty.

Czym są usługi merchandisingowe?

W dobie dynamicznych zmian rynkowych niedostosowanie punktu sprzedaży do współczesnych realiów zakupowych może pozostawić firmę daleko w tyle za konkurencją. Aby sprzedać towar, nie wystarczy umieścić go na półce – o czym niestety wciąż wielu przedsiębiorców zapomina. Odpowiedzią na wyzwania, z jakimi mierzą się punkty sprzedażowe, są usługi merchandisingowe. Merchandising obejmuje zestaw działań, których celem jest zwiększenie atrakcyjności towarów. Działania te obejmują m.in. uzupełnianie brakujących produktów na półkach, ich odpowiednie wyeksponowanie, przystosowanie i wdrażanie materiałów promocyjnych oraz kontrolę zgodności z wytycznymi producenta.

Sklep​​​​​​​

Współpraca z firmą świadczącą usługi merchandisingowe, taką jak MS Services, rozpoczyna się od dokładnej analizy potrzeb klienta. W dalszej kolejności odbywane są audyty w punktach sprzedaży, aby następnie móc wdrożyć najlepsze praktyki ekspozycyjne. Po wykonaniu wszystkich zaplanowanych działań, przechodzi się do monitorowania wyników sprzedażowych. Istotną częścią merchandisingu jest optymalizacja przestrzeni sklepowej, która polega na wyeliminowaniu pustych półek oraz źle rozstawionego towaru.

Na czym polega outsourcing przedstawicieli handlowych?

Firma oferująca usługi merchandisingowe powinna skupiać się na wykorzystywaniu rozwiązań dopasowanych do indywidualnych potrzeb i wymagań klientów. Wykwalifikowani merchandisersi wykorzystują nowoczesne narzędzia analityczne, zwiększające wydajność oraz efektywność prowadzonych działań. Dzięki możliwości raportowania w czasie rzeczywistym zachowana jest pełna transparentność, co pozwala na szybką reakcję w odpowiedzi na dynamiczne zmiany rynkowe.

Firmy poszukujące skutecznych sposobów na rozwój sprzedaży, mogą zdecydować się także na outsourcing przedstawicieli handlowych. Jest to elastyczne i efektywne rozwiązanie polegające na współpracy z zewnętrznym partnerem, który rekrutuje, szkoli oraz zarządza zespołem handlowym w imieniu przedsiębiorcy. Firma może więc korzystać ze wsparcia doświadczonych handlowców bez konieczności ich rekrutacji, onboardingu czy zarządzania nimi.