Jak zwiększyć konwersję w sklepie internetowym?

Jak zwiększyć konwersję w sklepie internetowym?

Sklepy internetowe stale zyskują na popularności. Nic dziwnego, są jednym z najłatwiejszych sposobów na sprzedaż lub kupno produktów. Jednak, aby osiągnąć sukces w e-commerce, trzeba zwrócić uwagę na konwersję. Z tego artykułu dowiesz się, jak osiągać lepsze wyniki w sprzedaży online.


Jak wygląda sytuacja w handlu internetowym? 

Najświeższe badania Gemius Polska pokazują, że liczba osób kupujących online utrzymuje się na stabilnym poziomie i wynosi obecnie 77% (spośród wszystkich internautów). 

Co więcej, aż 75% z nich robi zakupy na polskich stronach internetowych. To bez wątpienia dobre informacje dla rodzimych przedsiębiorców.

Wspomniany raport pokazuje także, jakie czynniki przyciągają klientów do zakupów online, a są nimi:

  • atrakcyjne ceny,
  • niskie koszty dostawy,
  • pozytywne wcześniejsze doświadczenia. 

Tyle na temat bieżącej sytuacji w e-commerce, czas przejść do zagadnień związanych z konwersją.  

Czym jest konwersja? 

Konwersja to po prostu liczba użytkowników, którzy dokonują zakupu w sklepie internetowym w stosunku do liczby osób, które odwiedziły Twój e-sklep. 

Jak obliczyć współczynnik konwersji? To proste. Przykładowo: jeśli sklep odwiedziło 100 osób, a zakupu dokonało 7 z nich, to konwersja wynosi 7%. 

Jak poprawić konwersję w sklepie online? 

Oto kilka prostych wskazówek, które pomogą Ci zwiększyć konwersję:

1. Ułatw proces zakupowy

Skomplikowany proces zakupowy może zniechęcić klientów. Dlatego zadbaj o jego uproszczenie. Skup się na takich elementach jak:

  • prosty i przejrzysty interfejs,
  • krótki czas ładowania strony,
  • różne metody płatności,
  • różne formy dostawy, 
  • krótka ścieżka zamówienia,
  • jasno sformułowany regulamin. 

2. Publikuj zdjęcia wysokiej jakości 

Jakość zdjęć produktów jest kluczowa dla zwiększenia konwersji w sklepie internetowym.

Staraj się publikować fotografie wysokiej rozdzielczości, a także umożliwiaj ich powiększanie. Zadbaj o to, żeby dany produkt był dobrze widoczny z każdej strony. 

Klienci muszą dokładnie widzieć, co kupują.

wenet

3. Twórz wartościowe opisy 

Klienci często potrzebują wielu szczegółowych informacji o produkcie, zanim podejmą decyzję o zakupie. Upewnij się, że podajesz im wyczerpujące i pomocne opisy, które zawierają wszystkie ważne dane, takie jak rozmiar, kolor, materiał, funkcje itp.

Dobry opis powinien być:

  • zrozumiały,
  • treściwy,
  • atrakcyjny,
  • napisany językiem korzyści,
  • pozbawiony błędów. 

4. Zdobywaj pozytywne opinie 

Recenzje i opinie klientów są jednym z najważniejszych czynników wpływających na decyzję zakupową. Umożliwienie dodawania komentarzy na temat produktów może zwiększyć zaufanie do Twojego sklepu internetowego.

Aby zdobywać opinie, możesz wysyłać do klientów wiadomości z prośbą o komentarz dotyczący zakupionego produktu. Pomocne może okazać się także zintegrowanie strony z firmowymi Social Mediami (np. Facebookiem). 

5. Postaw na responsywność 

Obecnie większość użytkowników korzysta z urządzeń mobilnych, aby robić zakupy online. Dlatego koniecznie zadbaj o to, aby Twój sklep internetowy wyświetlał się poprawnie na różnych szerokościach ekranów. 

Dobry e-sklep powinien ładować się szybko i być łatwy w obsłudze na wszystkich urządzeniach: od komputera stacjonarnego, przez laptop, po smartfon. 

Optymalizacja konwersji w e-sklepie – podsumowanie 

Zwiększenie konwersji w sklepie internetowym wymaga wdrożenia kilku działań, takich jak ułatwienie procesu zakupowego, poprawienie jakości zdjęć i opisów produktów oraz dostosowanie witryny do urządzeń mobilnych. 

Szukasz wsparcia w rozwoju tych elementów? Zgłoś się do doradców internetowych WeNet, którzy mają wszystko, czego potrzebujesz, żeby sprzedawać online:

  • atrakcyjne i funkcjonalne projekty sklepów,
  • integracje z kurierami i systemami płatności,
  • najwyższej jakości środki bezpieczeństwa,
  • inteligentne rozwiązania sprzedażowe, 
  • cenne wskazówki dotyczące e-commerce. 

Chcesz poprawić konwersję? Wejdź na https://wenet.pl/ i zamów bezpłatną wycenę działań dopasowanych do Twojej firmy.