Jak zwiększyć konwersję w sklepie internetowym?
Sklepy internetowe stale zyskują na popularności. Nic dziwnego, są jednym z najłatwiejszych sposobów na sprzedaż lub kupno produktów. Jednak, aby osiągnąć sukces w e-commerce, trzeba zwrócić uwagę na konwersję. Z tego artykułu dowiesz się, jak osiągać lepsze wyniki w sprzedaży online.
Jak wygląda sytuacja w handlu internetowym?
Najświeższe badania Gemius Polska pokazują, że liczba osób kupujących online utrzymuje się na stabilnym poziomie i wynosi obecnie 77% (spośród wszystkich internautów).
Co więcej, aż 75% z nich robi zakupy na polskich stronach internetowych. To bez wątpienia dobre informacje dla rodzimych przedsiębiorców.
Wspomniany raport pokazuje także, jakie czynniki przyciągają klientów do zakupów online, a są nimi:
- atrakcyjne ceny,
- niskie koszty dostawy,
- pozytywne wcześniejsze doświadczenia.
Tyle na temat bieżącej sytuacji w e-commerce, czas przejść do zagadnień związanych z konwersją.
Czym jest konwersja?
Konwersja to po prostu liczba użytkowników, którzy dokonują zakupu w sklepie internetowym w stosunku do liczby osób, które odwiedziły Twój e-sklep.
Jak obliczyć współczynnik konwersji? To proste. Przykładowo: jeśli sklep odwiedziło 100 osób, a zakupu dokonało 7 z nich, to konwersja wynosi 7%.
Jak poprawić konwersję w sklepie online?
Oto kilka prostych wskazówek, które pomogą Ci zwiększyć konwersję:
1. Ułatw proces zakupowy
Skomplikowany proces zakupowy może zniechęcić klientów. Dlatego zadbaj o jego uproszczenie. Skup się na takich elementach jak:
- prosty i przejrzysty interfejs,
- krótki czas ładowania strony,
- różne metody płatności,
- różne formy dostawy,
- krótka ścieżka zamówienia,
- jasno sformułowany regulamin.
2. Publikuj zdjęcia wysokiej jakości
Jakość zdjęć produktów jest kluczowa dla zwiększenia konwersji w sklepie internetowym.
Staraj się publikować fotografie wysokiej rozdzielczości, a także umożliwiaj ich powiększanie. Zadbaj o to, żeby dany produkt był dobrze widoczny z każdej strony.
Klienci muszą dokładnie widzieć, co kupują.
3. Twórz wartościowe opisy
Klienci często potrzebują wielu szczegółowych informacji o produkcie, zanim podejmą decyzję o zakupie. Upewnij się, że podajesz im wyczerpujące i pomocne opisy, które zawierają wszystkie ważne dane, takie jak rozmiar, kolor, materiał, funkcje itp.
Dobry opis powinien być:
- zrozumiały,
- treściwy,
- atrakcyjny,
- napisany językiem korzyści,
- pozbawiony błędów.
4. Zdobywaj pozytywne opinie
Recenzje i opinie klientów są jednym z najważniejszych czynników wpływających na decyzję zakupową. Umożliwienie dodawania komentarzy na temat produktów może zwiększyć zaufanie do Twojego sklepu internetowego.
Aby zdobywać opinie, możesz wysyłać do klientów wiadomości z prośbą o komentarz dotyczący zakupionego produktu. Pomocne może okazać się także zintegrowanie strony z firmowymi Social Mediami (np. Facebookiem).
5. Postaw na responsywność
Obecnie większość użytkowników korzysta z urządzeń mobilnych, aby robić zakupy online. Dlatego koniecznie zadbaj o to, aby Twój sklep internetowy wyświetlał się poprawnie na różnych szerokościach ekranów.
Dobry e-sklep powinien ładować się szybko i być łatwy w obsłudze na wszystkich urządzeniach: od komputera stacjonarnego, przez laptop, po smartfon.
Optymalizacja konwersji w e-sklepie – podsumowanie
Zwiększenie konwersji w sklepie internetowym wymaga wdrożenia kilku działań, takich jak ułatwienie procesu zakupowego, poprawienie jakości zdjęć i opisów produktów oraz dostosowanie witryny do urządzeń mobilnych.
Szukasz wsparcia w rozwoju tych elementów? Zgłoś się do doradców internetowych WeNet, którzy mają wszystko, czego potrzebujesz, żeby sprzedawać online:
- atrakcyjne i funkcjonalne projekty sklepów,
- integracje z kurierami i systemami płatności,
- najwyższej jakości środki bezpieczeństwa,
- inteligentne rozwiązania sprzedażowe,
- cenne wskazówki dotyczące e-commerce.
Chcesz poprawić konwersję? Wejdź na https://wenet.pl/ i zamów bezpłatną wycenę działań dopasowanych do Twojej firmy.