Systemy wystawiennicze - czym są i kto powinien się zdecydować?
Każdy właściciel małego czy dużego biznesu chciałby prezentować swoją firmę z jak najlepszą starannością oraz jakością. Wszystko to jest możliwe, jeśli tylko zainwestuje się w odpowiedni do tego asortyment. Pierwszym krokiem do aktywnej sprzedaży jest poprawna ekspozycja, dzięki której oprócz zwiększenia przychodów, jesteśmy w stanie wypracować sobie świadomość marki. Wpływa ona na to, że klient na zasadzie skojarzeń zapamiętuje naszą firmę. Jednak, aby do tego doprowadzić, najpierw potrzebne są profesjonalne narzędzia. Jednymi z nich będą z pewnością systemy wystawiennicze.
Systemy wystawiennicze – co to jest?
Najprościej tłumacząc, jest to szereg określonych elementów, które wspólnie tworzą system wystawienniczy. Zazwyczaj składa się on z różnego rodzaju regałów metalowych, stojaków, loga, pleców perforowanych z zawieszkami oraz gablot. Wszystko to złożone w spójny sposób ma spełniać swoje przeznaczenie i być jak najbardziej czytelnym, a także dobrze prezentować siebie oraz produkty na nim wystawione.
Mogą być używane na wielu płaszczyznach, zarówno tych reklamowych, jak i informacyjnych oraz sprzedażowych. Wszelkiego rodzaju półki mogą stanowić świetne miejsce do pokazania produktów, którymi chcemy się pochwalić. W zależności od sprzedawanego asortymentu należy jedynie je dopasować pod kątem wagi, którą mają unieść. Dodatkową opcją jest możliwość oklejenia takiego regału, gdzie będzie widnieć logo lub informacje, które chcielibyśmy przekazać klientowi.
Z czego składa się dobry system wystawienniczy?
Tak naprawdę nie da się zdecydowanie i jasno określić z czego składa się system wystawienniczy, ponieważ jest on dostosowywany do potrzeb klienta. Każdy chce wyeksponować coś innego za pomocą regałów, haków czy stojaków. Dlatego też otwartość na projekt i wyprodukowanie takiego systemu to klucz do zadowolenia obu stron. Dokonywanie wyboru na temat ustawień, wielkości, a nawet dobrania haków również leży po stronie produkcji, ale ostateczne zdanie posiada klient.
Wiadomo, że pewne części, jakimi są na przykład regały czy stojaki mogą ulec nielicznym modyfikacjom, ale ten element jednak jest w jakiś sposób stały. Oprócz samego wystawiennictwa nie należy także zapominać o czymś, co mogłoby nam stworzyć możliwość kontaktu z klientem, a przy okazji podświadomie zareklamuje firmę. Może to być na przykład punkt informacyjny bądź miejsce do finalizacji zakupu, gdzie oprócz samej tej czynność,i możemy wprowadzić nasze logo i ewentualnie małe stojaczki, na których będą leżały ulotki.
Kiedy się przydają?
Rozwiązań do których można by użyć systemów wystawienniczych jest naprawdę sporo. Jednak pierwsze na myśl nasuwają się stoiska na targach, ekspozycja sklepowa lub przedstawienie się z jak najlepszej strony we własnej firmie. Chodzi tutaj oczywiście o dobrą prezencję naszych produktów, które wystawione w sposób doskonały potrafią same się sprzedawać.
Targi ekspozycyjne mają za zadanie przyciągnąć uwagę klienta z taką strategią, aby finalnie dopiąć z nim umowę i stać się jego potencjalnym zaopatrzeniem w towary. Do tego właśnie są nam potrzebne systemy wystawiennicze, gdyż mają one zawsze przemyślany i dopasowany pod klienta układ.
Zastosowanie ich we własnych sklepach może spowodować, że klient wchodzący po konkretną rzecz, może zauważyć jeszcze coś, co przyciągnie jego wzrok. Jesteśmy w stanie stworzyć taką sytuację również za pomocą regałów, które wyeksponują dany produkt.
Sprawa ma się całkiem podobnie, kiedy ta ścianka wystawiennicza składająca się z kilku regałów jest w pomieszczeniu w naszej firmie. W sytuacji, kiedy organizujemy spotkania biznesowe z klientami, już po samym przejściu progu budynku spotykają się z profesjonalnym systemem wystawienniczym ukazującym produkty z jak najlepszej strony.