Po co w ciągnikach rolniczych stosuje się termostaty?
Po co w ciągnikach rolniczych stosuje się termostaty? Jeśli szukasz odpowiedzi na powyższe pytanie, zapraszamy do zapoznania się z treścią niniejszego artykułu już teraz!
- Jak działa termostat w ciągniku rolniczym?
- Po co w ciągniku rolniczym montuje się termostat?
W starszych ciągnikach marki Ursus montowało się wysokoprężne jednostki dwucylindrowe lub czterocylindrowe. Silniki te mają układ chłodzenia odpowiednią cieczą. Aby taki silnik mógł funkcjonować prawidłowo, w układzie chłodzenia musiało znaleźć się kilka kluczowych komponentów. Między innymi lista ta obejmuje termostat. Jak działa termostat w ciągniku rolniczym i do czego dokładnie jest potrzebny? Szczegóły znajdziesz w poniższej treści.
Jak działa termostat w ciągniku rolniczym?
Jak właściwie działa termostat montowany w ciągniku rolniczym? Zanim jednak odpowiemy na to pytanie, przypomnijmy, że standardowy termostat jest bimetaliczną częścią, która w sytuacji, gdy rośnie temperatury, bardzo szybko się rozszerza. To z kolei wprowadza w ruch uszczelniający talerzyk, który następnie otwiera przepływ chłodziwa przez większy obieg. Jeśli chodzi o termostaty do ciągników marki Ursus, przy nich otwarcie następuje przy temperaturze 80-90 stopni. Dzięki temu woda lub płyn z reguły ma taką właśnie temperaturę, a to korzystnie wpływa na olej silnikowy, który w takiej sytuacji wyróżnia się świetnymi parametrami smarnymi. Oczywiście te następstwa mają inne, pozytywne skutki. Do nich zalicza się wydłużenie żywotności motoru czy obniżenie zużycia paliwa. Z tych właśnie względów ważne jest, aby w ciągniku termostat był zawsze sprawny.
Jeśli masz uszkodzony termostat i szukasz wydajnego i niezawodnego zamiennika, sprawdź ofertę na stronie aldomarket.pl/product-pol-915-Termostat-Ursus-C-328-C-330-C-335-C-330M-C-335M.html, gdzie znajdziesz element przeznaczony do ciągnika Ursus C-328, C-330, C-335, C-330M oraz C-335M.
Po co w ciągniku rolniczym montuje się termostat?
Okazuje się, że wielu rolników demontuje wkład termostatu z ciągnika. Nie jest to jednak dobre rozwiązanie, gdyż termostat – jak już wykazaliśmy – odpowiada za to, że w silniku jest przez cały czas utrzymywana odpowiednia temperatura. A jak wiadomo, nie powinna być ona ani za duża, ani za mała. Jeśli dojdzie do sytuacji, w której temperatura silnika będzie zbyt mała, motor ciągnika będzie rozgrzewał się powoli, a zimą może nawet nie osiągać wymaganej temperatury roboczej. To z kolei przełoży się na większe zużycie paliwa, a sama jednostka napędowa zacznie się szybciej zużywać. Dlatego nie zwlekaj i już teraz zamów nowy termostat do swojego ciągnika, jeśli Twój stary element uległ uszkodzeniu.