Co to jest SXO?

Co to jest SXO?

Jako właściciel firmy zawsze szukasz sposobów, aby zapewnić swojej stronie internetowej przewagę nad konkurencją. Jedną ze strategii, o której być może jeszcze nie słyszałeś, jest SXO, czyli skrót powstały od słów SEO (Search Engine Optimization) oraz UX (User Experience). Rozwinięciem skrótu SXO jest Search Experience Optimization, czyli optymalizacja doświadczeń użytkownika. Jest to nowy sposób na poprawę komfortu użytkowania witryny i podniesienie jej pozycji na stronach wyników wyszukiwania. O tym, czym dokładnie jest SXO, co się na to składa oraz jak powinien wyglądać plan działań oparty o tę strategię, dowiesz się z treści tego artykułu.


Co to jest SXO?

SXO to kompleksowe rozwiązanie z zakresu marketingu internetowego, które być może wpasuje się w potrzeby Twojej strony internetowej. SXO zawiera w sobie działania z zakresu SEO (Search Engine Optimization), CRO (Conversion Rate Optimization) oraz UX (User Experience). W przypadku działań z zakresu SEO, pod uwagę brane są działania zarówno on-site (działania na stronie), jak i off-site (poza witryną). Celem wykorzystywania strategii SXO jest przyciągnięcie jak największej liczby użytkowników poprzez ruch organiczny Google, dostarczając im wartościowe treści, aby na finalnym etapie przekonać ich do wykonania pożądanego przez nas działania w obrębie naszej witryny, np. dokonania zakupu lub przesłania formularza kontaktowego.

SEO pozycjonowanie

Jakie korzyści płyną z korzystania ze strategii SXO?

Wiesz już, czym jest SXO. Warto, żebyś dowiedział się także, jakie są zalety korzystania z takiej strategii i jak możesz dzięki niej rozwinąć swój biznes. Przejdźmy więc do rzeczy. Korzystanie ze strategii SXO to między innymi:

  • lepsza dostępność witryny

W czasach, gdy smartfony i tablety stale zyskują na popularności, ważne jest, aby Twoja strona była dostępna dla wszystkich. Stosując strategię SXO, umożliwiasz dużej grupie konsumenckiej prostsze i przyjemniejsze korzystanie z Twojej witryny. Twoja strona powinna być czytelna na każdym ekranie – niezależnie, czy jest to ekran komputera, czy smartfona. 

  • budowanie wiarygodności firmy

Upewniając się, że witryna jest dostępna na każdym urządzeniu, zapewniasz klientom łatwy dostęp do wszystkich informacji o swojej firmie. Fakt, że odbiorcy, w przypadku problemów z usługami lub produktem, mogą w każdej chwili bezproblemowo skontaktować się z firmą, to dla nich znak, że Twoja marka jest rzetelna i wiarygodna. Wiarygodność buduje się bowiem nie tylko poprzez słowne obietnice i referencje, ale także poprzez oferowanie odbiorcom czytelnej i łatwej w obsłudze witryny.

  • poprawa wskaźnika konwersji

Zastosowanie odpowiednich działań z zakresu SEO sprawi, że klientom będzie zdecydowanie łatwiej dotrzeć do Twojej witryny i lepiej zrozumieć oferowane przez Ciebie usługi. Dzięki zastosowaniu działań poprawiających User Experience potencjalni klienci obdarzą Cię większym zaufaniem, co może finalnie przełożyć się na dokonanie przez nich konwersji na Twojej stronie, czyli wykonania przez nich pożądanego przez Ciebie działania – niezależnie czy mowa tutaj o sprzedaży produktu, czy zapisaniu się do newslettera.

Jak stworzyć stronę zgodną z SXO?

Witryny tworzone w myśl strategii SXO powinny być zarówno bardzo dobrze widoczne w wynikach wyszukiwania, jak i w pełni wartościowe dla użytkownika. Biorąc to w rozważanie, jeśli chcesz zastosować strategię SXO na swojej stronie internetowej, powinieneś zadbać o aspekt SEO oraz o User Experience (UX). O tym, jakie elementy z obu tych zakresów są niezbędne, przeczytasz poniżej.

  • Elementy SEO
  • odpowiednio zoptymalizowane treści

Twoja witryna powinna zawierać wysokiej jakości treści, które pisane są z uwzględnieniem zasad SEO (powinny m.in. zawierać dopasowane słowa kluczowe). Ważne, aby były one wyczerpujące oraz odpowiednio skonstruowane. Treści powinny być również czytelne, co można osiągnąć, stosując nagłówki (H1, H2, H3) i punktując fragmenty tekstu.

  • zawieranie meta danych

Zadbaj także o odpowiednie meta dane, czyli meta tytuł i meta opis. Powinny one być dostosowane zarówno do użytkowników (meta opis), jak i robotów Google (meta tytuł). Ich treść powinna mówić o tym, co odbiorcy znajdą w obrębie danej podstrony. Dopracowane meta dane mogą wpłynąć pozytywnie na ilość kliknięć w link przekierowujący do witryny.

  • linkowanie wewnętrzne i zewnętrzne

Linkowanie jest siłą napędową każdej witryny. Linki wewnętrzne pomagają robotom Google indeksować Twoją stronę internetową oraz usprawniają nawigację w jej obrębie. Linkowanie zewnętrzne z kolei zwiększa ruch na stronie i poprawia jej widoczność w wynikach wyszukiwania.

  • responsywność strony

Z uwagi na rosnącą popularność urządzeń mobilnych, powinieneś zadbać o to, aby Twoja strona internetowa była responsywna, czyli dopasowana do różnego rodzaju urządzeń. To czynnik, który w dużej mierze wpływa bezpośrednio na odczucia użytkownika względem Twojej witryny, czyli User Experience.

  • Elementy UX
  • atrakcyjny projekt graficzny

Projekt graficzny Twojej witryny powinien być nowoczesny i przejrzysty. Nie przesadź z ilością zbędnych elementów postaw na minimalizm. Pamiętaj także, że zbyt duża ilość reklam i okienek pop-up może zniechęcić użytkownika do dalszego przeglądania Twojej strony internetowej.

  • uproszczona nawigacja

Dzięki stronie zaprojektowanej z myślą o łatwej nawigacji, użytkownicy mogą szybciej znaleźć to, czego szukają. Przejrzyste menu i wyszukiwarka ułatwiają poruszanie się po witrynie i sprawiają, że odbiorcy nie gubią się w podstronach podczas interakcji z Twoją stroną internetową.

  • prędkość działania

Prędkość działania jest niezwykle istotna. Mowa tutaj zarówno o prędkości ładowania się podstron, jak i o szybkości reakcji witryny na działania internauty. Odbiorcy, którzy będą musieli czekać zbyt długo na całkowite załadowanie witryny, mogą się do niej zniechęcić.

Kto wykonuje taką usługę?

Tak kompleksowa strategia, jaką jest SXO, może pozytywnie wpłynąć na rozwój Twojego biznesu. Wdrożenie jej wymaga jednak konkretnej wiedzy. Warto zdecydować się na współpracę z doradcami internetowymi z WeNet, którzy dzięki swojej szerokiej ofercie będą w stanie zaproponować Ci rozwiązania, które pozytywnie wpłyną na ruch w Twojej witrynie oraz wskaźnik konwersji.

Zespół specjalistów zajmie się wypozycjonowaniem Twojej witryny, a następnie utrzymaniem tej pozycji. Taka współpraca to także pełen pakiet benefitów oraz wsparcie dedykowanego opiekuna, który m.in. wykona audyt Twojej strony WWW i wskaże elementy wymagające naprawy. Będziesz otrzymywał także comiesięczne raporty informujące o przebiegu prac nad projektem.

Nie zwlekaj! Już dziś wejdź na WeNet.pl i skorzystaj z darmowego audytu SEO. Korzystając z usług pozycjonowania witryny, masz pewność, że ruch na Twojej stronie znacząco wzrośnie, a Ty będziesz mógł cieszyć się z poprawy wskaźnika konwersji!

Źródło: Publikacja partnera