Jak wybrać najlepszy system płatności online dla e-commerce?
Zakupy w sieci stały się obecnie bardzo popularne. Nie tylko pandemia sprawia, że klienci chętnie buszują w internecie, a jak grzyby po deszczu powstają kolejne sklepy. Także te stacjonarne uruchamiają strony internetowe, na których bez problemu można zrobić zakupy.
Rynek e-commerce ma bardzo dużo zalet, ale również wymaga szeregu czynności oraz planowania, by klienci mogli szybko i bez przeszkód znaleźć to, czego szukają oraz oczywiście się rozliczyć. Dlatego właśnie podstawową sprawą jest dopasowany do potrzeb system płatności online. Na rynku można znaleźć szereg różnych opcji, a szczegółowe informacje znajdują się na stronach internetowych operatorów. I choć można by oczywiście pozostać na opcji za pobraniem i tradycyjnych przelewach, ale takie metody płatności są czasochłonne, a klientom zależy na szybkiej i sprawnej realizacji zamówień.
Tani i przejrzysty system płatności
Klienci obecnie traktują szybkie płatności internetowe jak standard, z którego oczywiście nie chcą rezygnować. Oczywiście popularny jest BLIK czy karty kredytowe, a liczne systemy sprawiają, że można bezpiecznie i w krótkim czasie zapłacić za zakupy. Dla właścicieli sklepów istotny będzie natomiast ranking płatności online. Praktyka pokazuje, że operatorzy mają bardzo różnorodne propozycje, a będą się one różnić na przykład wysokością pobieranej prowizji. I dlatego właśnie warto przejrzeć ranking operatorów płatności online i sprawdzić, na co zwracać uwagę, wybierając pośrednika. To on będzie księgował wpłatę i wyśle informację o przelewie do sklepu. Tym samym już po chwili można się zająć przygotowywaniem wysyłki. Od operatora płatności wymaga się właśnie szybkiego i bezproblemowego działania, ponieważ jest to szansą na płynne działanie sklepu.
Porównaj oferty na stronach internetowych operatorów
System płatności mobilnych staje się obecnie standardem. Podążanie za nowoczesnymi technologiami jest więc dla sklepu internetowego często warunkiem pozostania na rynku. Prowizja za system płatności online jest uzależniona przede wszystkim od obrotu. O ile na samym początku prowadzenia e-działalności ciężko może być go oszacować, to jednak warto zrobić pewne założenia. W systemach płatności online niezmiennie działa zasada, że im większy obrót, tym pośrednik może zaoferować lepsze warunki. Tak może się zdarzyć, gdy sklep deklaruje obrót na poziomie około 100 tysięcy złotych miesięcznie. Wówczas prowizja za obsługę szybkich płatności może być niższa nawet o około 20% od podstawy.
Warto również zastanowić się, jakie opcje chcemy w sklepie internetowym mieć. Poza standardowymi propozycjami coraz większą popularnością cieszą się płatności ratalne oraz płatności odroczone, co dla wielu klientów jest bardzo wygodne i pozwala robić zakupy nawet wtedy, gdy nie mają pieniędzy na koncie. Zanim podpiszesz więc umowę z operatorem i zdecydujesz się na to, jaki system płatności online wybrać, przeanalizuj najpierw rynek oraz potrzeby tych osób, które będą robić u ciebie zakupy. Obecnie klienci zakładają, że możliwość szybkich rozliczeń jest standardem. Natomiast obsługa płatności przelewem jest w dalszym ciągu stosowana w sklepach obracających drogim produktem – czyli na przykład sprzętem RTV, rowerami czy innym materiałami budowlanymi. Faktury proforma mogą się spodziewać również ci, którzy zamawiają towar spersonalizowany, tworzony na specjalne zamówienie. Poza tym niezmiennie klienci chętnie wybierają opcję za pobraniem. Dla wielu z nich jest to gwarancja bezpieczeństwa transakcji, nawet jeśli za taką możliwość muszą więcej zapłacić. I dlatego nie warto z tej możliwości rezygnować niezależne od tego, czy sprzedaje się drogie czy tańsze produkty.
Nowoczesne metody płatności
Poza tym klienci są przyzwyczajeni do szybkich płatności i nie chcą z nich rezygnować. Różnorodne sposoby sprawiają także, że każdy może mieć swój ulubiony. Jedni chętnie będą zdecydują się na płatności blik, inni wybiorą kartę kredytową, a dla inny doskonały jest szybki przelew. Od najlepszego operatora płatności online powinniśmy więc oczekiwać bardzo różnorodnych możliwości, a tym samym jest to także argument, by obniżyć prowizję.
Co obejmuje ranking operatorów płatności online?
Bramki płatności są często powiązane również z platformą, na jakiej działa sklep internetowy, choć i tak w tym zakresie będziemy mieć spore możliwości. Platformy są często wyposażone w specjalne oprogramowanie do przyjmowania płatności lub też mają wtyczki, które umożliwiają połączenie z wybranym operatorem. Skuteczna integracja jest więc kluczowym elementem całego systemu, więc warto operatorów płatności sprawdzić już na etapie wybierania platformy, na której uruchomimy sklep.
Operatorzy płatności na starcie będą wymagać opłaty aktywacyjnej. Nie jest ona wysoka i wynosi kilka lub kilkanaście złotych, choć zdarzają się firmy, które oczekują wpłat w wysokości nawet 199 złotych. Oczywiście można liczyć również na różnego rodzaju promocje. Poza tym warto też sprawdzić czy operator ma integrację z PayPal. Wielu klientów z tej formy płatności regularnie korzysta. Poza tym konieczne się niestandardowe metody – przyjmowanie różnorodnych kart kredytowych, BLIK czy paysafecard. Czasem warto się pokusić też płatności ratalne oraz odroczoną płatność, co jest nowością na rynku, ale z pewnością zadomowi się w systemie automatycznych płatności online.