Adresowanie koperty - jak to zrobić krok po kroku

Adresowanie koperty - jak to zrobić krok po kroku

Adresowanie koperty, to nie jest skomplikowany proces, niemniej należy się do niego przyłożyć, aby nasz list dotarł bezpiecznie i na czas do adresata. W grę wchodzi wiele czynników, które się do tego przyczyniają. Sprawdźmy, o jakich mowa. 

1. Dane nadawcy i dane odbiorcy - gdzie je umieścić?
2. Adresowanie kopert do firmy
3. Adresowanie koperty - sprawdź jakie są jej rodzaje

Dane nadawcy i dane odbiorcy - gdzie je umieścić?

Jak prawidłowo zaadresować kopertę? To pytanie zadaje sobie wielu z nas. W dobie internetu i wysyłaniu wiadomości e-mail tradycyjne adresowanie listu poleconego czy też to, że mamy okazję wysłać list do kogoś bliskiego to dla wielu pieśń przeszłości. Mimo to nie warto iść takim tokiem myślenia. Nie pozwólmy na to, aby konieczność wysłania listu była dla nas przysłowiową drogą przez mękę i istnym zaskoczeniem. Tym bardziej, że wiele firm korzysta jeszcze z takich metod komunikacji w celu prowadzenia korespondencji zarówno służbowej, zarówno z klientami, jak i z różnymi instytucjami, w tym urzędami. 

Imię i nazwisko (lub nazwę firmy), jak również adres nadawcy, w tym kod pocztowy, nazwę ulicy i numer mieszkania lub numer domu umieszczamy w lewym górnym rogu koperty. Jeśli okaże się, że nie mamy miejsca na wpisanie tych informacji, to dane nadawcy umieszczamy na odwrocie koperty. W razie wątpliwości możemy zapytać pracownika poczty. 

Aby prawidłowo wysłać list musimy także podać rzecz jasna dane osoby do której go adresujemy, czyli nic innego jak dane adresata. Dla niego zarezerwowano prawy dolny róg. Tutaj podobnie jak w przypadku danych nadawcy, wpisujemy imię i nazwisko i dane adresowe. Warto wcześniej zawrzeć zwrot grzecznościowy. 

W górnym prawym rogu znajduje się strefa opłaty pocztowej - czyli dowodu na to, że nasza przesyłka została opłacona, a tym samym będzie wysłana.

Adresowanie kopert do firmy

Adresowanie koperty do firmy niewiele różni się od prowadzenia korespondencji z osobą prywatną. Podobnie jak w opisywanym wyżej przypadku musimy wypełnić każde pole zgodnie z jego przeznaczeniem. Pamiętajmy o konieczności wpisania poprawnych danych, aby uniknąć zwrotu naszego listu lub jego zagubienia.

Jeśli chcemy, aby nasza przesyłka została dostarczona szybko i sprawnie, warto jest na początku w danych adresata wpisać jego imię i nazwisko, a następnie nazwę działu, a dopiero potem firmy w której pracuje. To znacznie przyspieszy proces tego, że otrzyma on od nas list. 

Adresowanie koperty - sprawdź, jakie są jej rodzaje

Wśród dostępnych na rynku kopert dedykowanych wysyłaniu listów warto wymienić te najpopularniejsze modele, czyli koperty standardowe. Z powodzeniem możemy w nich wysyłać wszelkie uniwersalne dokumenty. Dużą popularnością w korespondencji biznesowej cieszą się natomiast koperty ozdobne. Jeśli jednak mają się w nich znaleźć przedmioty, które w trakcie wysyłki mogą zostać uszkodzone, wówczas warto jest sięgnąć po koperty bąbelkowe. Cześto wykorzystywane są też koperty rozszerzone czy koperty kurierskie. Jak prawidłowo adresować te wszystkie wymienione koperty? To proste. Wystarczy kierować się poradnikiem odnoście adresowania kopert. Znajdziesz w nim wszelkie szczegóły dotyczące kopert i poprawnego adresowania.

Jeśli chcemy uniknąć często żmudnego wpisywania danych osoby, do której wysyłamy list - bez względu na to, czy mówimy o korespondencji prywatnej czy służbowej - możemy sięgnąć po jakże popularne koperty z okienkiem. W praktyce oznacza to, że tworząc dokument na komputerze, wygospodarujemy miejsce na wpisanie danych. Zróbmy to w ten sposób, aby po zgięciu kartki były one widoczne we wspomnianym okienku. Takie działanie to znaczna oszczędność czasu, na której w pędzie codziennego życia szczególnie nam zależy.