Pracownicza wigilia, bon towarowy czy premia
Trudno sobie wyobrazić święta Bożego Narodzenia bez prezentów i spotkań z najbliższymi. Z podobnego założenia wychodzą polscy szefowie, którzy świąteczny klimat chętnie przenoszą także do naszych miejsc pracy. W 85% przedsiębiorstw pracownicy mogą spodziewać się różnego rodzaju inicjatywy. Instytut Badawczy Randstad sprawdził, co konkretnie szykują dla nas pracodawcy?
Szefowie stawiają na tradycję
Święta Bożego Narodzenia kojarzą nam się przede wszystkim z tradycyjnym spędzaniem czasu z rodziną, przy wigilijnym stole. Także tradycja przede wszystkim kieruje naszymi pracodawcami, gdy myślą o tym, jak nas obdarować na święta. 70% ankietowanych przedsiębiorców właśnie tym uzasadnia wybór konkretnych działań związanych z okresem Bożego Narodzenia – skoro w zeszłych latach pomysł się sprawdził, nasi szefowie idą za ciosem. Tylko w 7% przedsiębiorstw managerowie przyznaje, że świętowanie to po prostu odgórne zalecenie.
W związku z tradycją w naszych firmach najczęściej organizowane są spotkania świąteczne (42%). Przy czym przysmakami wigilijnymi w gronie kolegów z pracy będziemy zajadać się rzadziej niż przed rokiem – wtedy organizację takich spotkań deklarowało 44% pracodawców.
Więcej pracowników niż przed rokiem nie będzie miało żadnych świątecznych bonusów – w te święta zrezygnowało z nich 12% firm, w zeszłe – 9%.
Świąteczne prezenty w pakietach
Wciąż znacząca większość szefów (44%) przygotowuje dla nas tylko jeden prezent. Jednak 41% pracodawców decyduje się na więcej niż jedną inicjatywę – najczęściej łączy bony podarunkowe, premie lub upominki ze wspomnianymi wcześniej wspólnymi świątecznymi spotkaniami w gronie pracowników.
Czy zawodowo wspieramy potrzebujących?
13% firm przy okazji świąt Bożego Narodzenia decyduje się na wsparcie działań charytatywnych. Większość tłumaczy to obowiązującą w przedsiębiorstwie tradycją (42%). 36% chce w ten sposób pomóc osobom w trudnej sytuacji. W 20% przypadków takie działania inicjują sami pracownicy. 9% firm decyduje się na udział w akcjach charytatywnych, bo wpisuje się to w strategię lub wartości przedsiębiorstwa. Dla 7% pracodawców jest to część działań reklamowych i PR.