Czym jest protoyp w UX?

Projektowanie UX to termin, który w przestrzeni publicznej pojawia się coraz częściej. Obecnie wiele uwagi poświęca się kształtowaniu doświadczeń użytkownika, a tym samym wpływaniu na podejmowane przez niego decyzje zakupowe. Jeśli użytkownik uzna, że dany produkt bądź usługa wywołują w nim pozytywne emocje, z pewnością chętniej je kupi. W kontekście User Experience pojawia się wiele innych pojęć, do których zalicza się między innymi prototypowanie. Czym jest prototyp w UX?

Jaki jest cel prototypu w UX?

Aby stworzone aplikacje i strony internetowe odniosły sukces, muszą być ukierunkowane na wzbudzanie pozytywnych doświadczeń w użytkowniku. Obecnie jest to absolutna podstawa, bez której projektowanie UX nie ma sensu i nie może się udać. To właśnie emocje doświadczane przez użytkowników wpływa na to, jak produkt odnajdzie się na rynku i czy na nim przetrwa. Prototyp w UX to nic innego, jak produkt, którego zadaniem jest odwzorowanie gotowej aplikacji. Służy do przedstawienia klientowi, jak działają poszczególne funkcjonalności, a także czy korzystanie z aplikacji jest wygodne. Okazuje się, że tworzenie prototypu to jeden z tych elementów procesu UX, którym przypisuje się ogromną rolę. Pozwala bowiem na wykrycie ewentualnych błędów, które mogą zostać usunięte jeszcze przed tym, jak produkt trafi do klientów.

Czy UX design kurs obejmuje również tworzenie prototypu?

Prototypowanie w UX jest tak istotnym elementem całego procesu tworzenia strony/aplikacji, że niemożliwe jest, aby dobry UX design kurs nie obejmował go. Decydując się na naprawdę rzetelny kurs z zakresu User Experience, możemy być pewni, że na którymś z jego etapów pojawi się również kwestia tworzenia prototypu i zostanie ona bardzo dokładnie omówiona. Ważne jest, aby zagadnienia związane z prototypowaniem przedstawione zostały w odniesieniu do różnych etapów projektowania produktu. Wówczas uczestnicy kursu będą mieli pełen ogląd tego zagadnienia.

Jakie korzyści przynosi prototypowanie w UX?

Tworzenie prototypu w przypadku UX to szereg korzyści. Przede wszystkim jest to etap, którego wdrożenie zapewnia ogromną oszczędność czasu i pieniędzy. Pozwala uniknąć wprowadzania modyfikacji do gotowego już produktu. Do zalet prototypowania zalicza się także:

  • możliwość wykrycia ewentualnych błędów;
  • lepsze zaplanowanie pracy;
  • efektywniejszą wycenę kosztów.

Dzięki prototypowaniu można uniknąć wystąpienia u użytkowników negatywnych emocji i pojawienia się frustracji w przypadku ewentualnych błędów. W efekcie projektowanie UX, które obejmuje etap tworzenia prototypu, jest bardziej efektywne i skuteczne.

User Experience stosowane jest obecnie powszechnie. Coraz więcej firm decyduje się na wdrożenie zasad UX podczas tworzenia aplikacji, stron internetowych, produktów. To właśnie projektowanie UX przyczynia się w dużej mierze do osiągnięcia sukcesu sprzedażowego. Warto pamiętać, że jego istotnym etapem jest prototypowanie, które nigdy nie powinno być pominięte, jeśli chcemy uniknąć poważnych problemów. Na szczęście każdy dobry UX design kurs zawiera te elementy.

Więcej informacji znajdziesz na https://uxupgrade.pl/szkolenia/prototypowanie-ux

 
Źródło: Publikacja partnera  
1195
Skomentuj artykuł
Komentarz:

Autor:
Kod weryfikacji:
Przepisz kod:
nowy obrazek

Dodaj komentarz


Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce internetowej. Zamknij