Pozycjonowanie lokalne stron internetowych w Google

Pozycjonowanie lokalne stron internetowych w Google

Pozycjonowanie lokalne stron internetowych


Przedsiębiorca chcący wybić się wśród konkurencji musi dziś robić wszystko, by zaistnieć w Internecie. Jednym ze sposobów na to jest współcześnie cieszące się coraz większym uznaniem w świecie marketingu pozycjonowanie. Działania pozycjonerskie mają na celu zwiększenie widoczności strony internetowej w wyszukiwarce, a dokładnie w wynikach organicznych, czyli bezpłatnych. Priorytetem jest oczywiście zdobycie jak najwyższych pozycji, gdyż im strona notuje lepsze pozycje w wyszukiwarce, tym większe prawdopodobieństwo, że użytkownik wejdzie na stronę. Usługi SEO świadczyć można w zasadzie dla każdego typu działalności, jednak w zależności od branży i charakteru firmy może się nieco różnić. Inna strategia działania będzie przygotowana dla sektora e-commerce, czyli handlu elektronicznego, a zupełnie inna w przypadku firm działających na ściśle określonym obszarze np. szkół językowych, salonów tatuażu, przychodni lekarskich.

Czym jest lokalne SEO?

Pozycjonowanie stron

Są to działania związane z pozycjonowaniem strony, z nastawieniem wyłącznie na rynek lokalny. Pozycjonując zatem taką stronę, staramy się przede wszystkim pomóc jej zaistnieć wśród konkurencji w mieście, dzielnicy miasta, regionie. Dobierając w tej sytuacji frazy kluczowe dla pozycjonowania strony, musimy uwzględnić podstawowy czynnik, jakim jest lokalizacja firmy. Przykładowo dla firmy pozycjonerskiej z Wrocława, zajmującej się na co dzień pozycjonowaniem stron www będzie to fraza "pozycjonowanie wrocław" lub nieco bardziej szczegółowa "pozycjonowaniem stron internetowych we wrocławiu".

Jak należy zoptymalizować stronę?

Strona lokalnego przedsiębiorcy jak każda inna również musi być odpowiednio zoptymalizowana, tak, by spełniała wymagania wyszukiwarki. Treść jej powinna być odpowiednio nasycona frazami kluczowymi, być atrakcyjna dla robotów skanujących stronę, a przy tym wyglądać naturalnie dla zwykłego użytkownika Internetu. Nie można zapomnieć o podstawowych kwestiach, czyli meta znacznikach - tytule i opisie, będącymi elementami pojawiającymi się bezpośrednio w wynikach wyszukiwania. Istotne jest również, by witryna posiadała m.in. czytelną nawigację w postaci menu, dane teleadresowe w łatwo dostępnym miejscu np. na podstronie "Kontakt", przejrzyste adresy URL. Po przeprowadzonej optymalizacji warto systematycznie kontrolować jej efekty, za pomocą narzędzi analitycznych, dzięki, którym dowiemy się np. czy nastąpił wzrost w ruchu na stronie, jakie podstrony są najczęściej odwiedzane, z jakich lokalizacji pochodzą użytkownicy, w jakich dniach ruch był największy.

Źródło: MarketPortal.pl