Leady sprzedażowe - czym są i jak je generować?

Leady sprzedażowe - czym są i jak je generować?

Generowanie leadów jest strategią, która tworzy biznesowe możliwości dzięki różnym technikom marketingu cyfrowego. Anonimowy gość na Twojej stronie przekształcony jest w kontakt handlowy. Jak to działa?


Czym dokładnie jest lead?

Lead sprzedażowy to inaczej potencjalny klient, który zainteresował się ofertą. Może być to osoba (B2C) bądź firma (B2B), jest nim każdy, kto na stronie internetowej danej firmy zostawił swoje dane kontaktowe, takie jak imię i nazwisko, email lub numer telefonu.

Aby móc generować takie leady jako agent nieruchomości, musisz mieć najpierw  swoją stronę internetową, która da Twoim klientom możliwość dobrowolnego pozostawienia po sobie danych. 

Leady B2C - jak je generować?

Leady B2C (z ang. Business to Customer) to potencjalnie zainteresowany klient indywidualny bądź konsument. Generowanie takich leadów polega na znalezieniu osób, które są zainteresowani Twoją ofertą nieruchomości, zaangażowaniu ich w kontakt oraz zrobieniu z nich potencjalnych nabywców. Jest kilka sposobów na owocne generowanie leadów B2C.

Bycie aktywnym w social mediach

Obecność w social mediach to w obecnych czasach obowiązkowa rzecz prawie każdej branży. Media społecznościowe w dobry sposób budują świadomość marki.

Nie da się ukryć, że jednym z najbardziej popularnych kanałów społecznościowych jest Facebook. Dzięki niemu można kierować kampanie reklamowe do potencjalnych klientów w danej lokalizacji czy z określonymi zainteresowaniami.

Drugim medium społecznościowym, które ma ogromne znaczenie jest Instagram. Nie tylko można budować przyjemny dla oka content marki, ale również prezentować treści pochodzące bezpośrednio od dotychczasowych klientów.

Efektywny landing page

Po kliknięciu w reklamę zostajesz przekierowywany na stronę przedstawionej na niej marki. To jest właśnie landing page. Aby był on efektywny, powinny się na nim znaleźć wszystkie niezbędne informacje o produkcie, zachęcenie do jego zakupu oraz formularz, dzięki któremu klient zostawi po sobie dane kontaktowe.

Content marketing

Aby odbiorca skorzystał z Twojej oferty skuteczny jest wartościowy content, jak regularność w prowadzeniu bloga firmowego i dzielenie się na nim pomocną wiedzą. Obecnie, konsumenci przywiązują dużą uwagę do tego, w jaki sposób dane marki działają na poszczególnych platformach.

A co z leadami B2B?

Lead B2B (Business to Business) to potencjalnie zainteresowana firma. W tym przypadku każdy z etapów procesu marketingowego powinien być tak skonstruowany, aby odbiorcy poczuli korzyść z odwiedzenia strony firmy. Co robić, aby przekształcić icj w potencjalnych klientów?

Social Media

Szczególnym zainteresowaniem w tym przypadku jest LinkedIn. Platforma ta daje możliwość skutecznego budowania wizerunku marki oraz umożliwia nie tylko działania reklamowe, ale także organiczne, wykorzystywane do pozyskiwania nowych klientów i nawiązywania relacji biznesowych.

E-mail

Kanał e-mail to dobry sposób na większą konwersję. Należy jednak przy tym pamiętać, że można go kierować tylko i wyłącznie do osób, które wyraziły na to zgodę. Dzięki mailingowi o wiele łatwiej będzie segmentować odbiorców.

Content marketing

Generuje on nawet do trzech razy więcej potencjalnych leadów. Posiada on trzy kluczowe momenty, które są kluczowe dla procesu sprzedażowego 

  • Zwrócenie uwagi - jest to moment walki o zainteresowanie potencjalnego klienta, dlatego warto na tym etapie wykorzystać chwytliwe reklamy, infografiki czy wideo.
  • Nawiązanie interakcji z odbiorcą - tutaj dobrym wyjściem będą firmowe blogi, case study czy zorganizowanie webinarium. Należy pamiętać, że nie powinno ono służyć sprzedaży tylko edukowaniu i dawaniu przydatnych informacji.
  • Pozostaw po sobie dobre wrażenie - przy pozostawianiu swoich danych kontaktowych, odbiorca musi poczuć, że otrzyma on w zamian wartościową treść. Można w tym przypadku zaproponować subskrypcję na newsletterze czy ofertę specjalną.

Najważniejsze jest to, aby odpowiednio dopasować publikowane treści do konkretnych momentów ścieżki zakupowej potencjalnego klienta. Dzięki EstiCRM generowanie leadów nie będzie stwarzać większych problemów! Wejdź na stronę firmy i dowiedz się więcej!

Źródło: Publikacja partnera