Nowe zasady w galeriach handlowych. Dystans, dezynfekcja rąk i maseczki są najbardziej skuteczne

Nowe zasady w galeriach handlowych. Dystans, dezynfekcja rąk i maseczki są najbardziej skuteczne

Dystans, dezynfekcja rąk i maseczki - to główne zasady bezpieczeństwa w centrach handlowych. W ostatnich tygodniach prowadzone były konsultacje, podczas których opracowywano jak najlepsze procedury. To od ich pozytywnego przebiegu uzależnione było otwarcie obiektów. Najważniejszym celem, który stawia przed sobą cała branża jest ochrona klientów i pracowników galerii handlowych.


Zasada #1. Dystans

Klienci w galeriach handlowych będą podlegać tym samym zasadom, co w innych przestrzeniach publicznych. Zarządcy centrów handlowych na bieżąco będą kontrolować, czy w galerii nie gromadzą się duże grupy ludzi i reagować w razie potrzeby. Liczba klientów w sklepach i przestrzeniach gastronomicznych zostanie ograniczona. Niezależnie od powierzchni, konieczne będzie utrzymywanie dystansu przynajmniej dwóch metrów pomiędzy klientami.

Zasada #2. Dezynfekcja, maseczki i rękawiczki

Podobnie jak w pozostałych miejscach publicznych, w centrach handlowych będziemy musieli nosić maseczki zasłaniające usta i nos. Konieczna będzie również dezynfekcja rąk, którą w wielu miejscach ułatwią bezdotykowe dystrybutory. Przy wejściu do sklepu obowiązkowo założymy rękawiczki. Powierzchnie wspólne (korytarze, toalety, windy oraz klamki, poręcze, przyciski) będą objęte dodatkowymi działaniami serwisu sprzątającego. Regularnie dezynfekowane będą też przymierzalnie. Centra już zostały wyposażone w środki odkażające. Wszędzie tam, gdzie jest to technicznie możliwe pojawi się stały nawiew świeżego powietrza.

Zasada #3. Jedzenie tylko na wynos

Strefy gastronomiczne zostaną wyraźnie oddzielone od pozostałych części galerii, a liczba przebywających w nich osób będzie kontrolowana. Jedzenie będzie można zamawiać tylko na wynos. Dopiero w kolejnych etapach łagodzenia restrykcji planowane jest udostępnienie stolików, jednak zgodnie z zasadami: półtora metra odległości pomiędzy nimi i jedna osoba przy stoliku, z wyjątkiem rodzin. W centrach handlowych nadal całkowicie wyłączone z użytku pozostaną kina, kluby fitness, strefy relaksu, czy przestrzenie zabaw dla dzieci. Nie będą także roznoszone ulotki.

Obostrzenia nie budzą wątpliwości

Wszystkie z powyższych zasad zostały zgodnie przyjęte przez sektor handlowy. Powrót do sprawnego funkcjonowanie sieci handlowych po otwarciu sklepów i zapewnienie pełnego bezpieczeństwa pracownikom oraz klientom, uzależnione jest od przestrzegania tych założeń. Tylko zastosowanie wszystkich zasad pozwoli przyciągnąć klientów, gotowych na zakupy. Ważne, żeby czuli, że są chronieni i znajdują się w przyjaznym, komfortowym środowisku. Dlatego całemu sektorowi handlowemu – sieciom handlowym i właścicielom galerii zależy, by otwarcie obiektów przebiegało zgodnie z najwyższymi standardami.

Źródło: CBRE

INFORMACJE O MARCE

CBRE to największa na świecie firma doradcza i inwestycyjna działająca w sektorze nieruchomości komercyjnych (pod względem przychodów za rok 2017), klasyfikowana w rankingach: Fortune 500 oraz S&P 500. CBRE, z siedzibą główną w Los Angeles, zatrudnia ponad 80 000 pracowników (nie wliczając firm stowarzyszonych i partnerskich), obsługuje inwestorów, właścicieli oraz najemców nieruchomości w około 450 biurach na całym świecie (nie wliczając firm stowarzyszonych i partnerskich). CBRE oferuje szeroki zakres zintegrowanych usług, doradztwo strategiczne w zakresie inwestycji i wynajmu, usługi korporacyjne, usługi zarządzania nieruchomościami oraz projektami, administrację firm, bankowość hipoteczną, wyceny, usługi deweloperskie, usługi zarządzania inwestycjami oraz usługi konsultingowe i analityczne.