Polski sprzęt audio podbija światowe rynki

Polski sprzęt audio podbija światowe rynki

Sprzęt audio produkowany przez polskie firmy sprzedaje się na całym świecie. Za granicą nasze produkty często cieszą się większym uznaniem niż w Polsce. Eksport stanowi co najmniej połowę przychodów dla aż 67% producentów znad Wisły. Co ważne, branża dynamicznie się rozwija, a 72% polskich firm spodziewa się, że w ciągu najbliższych trzech lat ich wpływy pieniężne wzrosną.


„Rynek polskich producentów sprzętu audio jest duży. To 80 firm, które trafiają ze swoimi produktami na wszystkie kontynenty i konkurują z zagranicznymi producentami jakością, także na tak konkurencyjnych rynkach jak Stany Zjednoczone, Japonia czy kraje arabskie” – mówi w wywiadzie dla agencji informacyjnej infoWire.pl Paweł Zaczyński, dyrektor zespołu doradztwa dla branży nowe technologie, media i telekomunikacja z firmy Grant Thornton. Jeśli chodzi o eksport, nasi producenci sprzedają swój sprzęt przede wszystkim w Niemczech (78% firm), Wielkiej Brytanii (72%), Chinach (56%), Stanach Zjednoczonych (50%) i we Francji (50%).

Według badania „Rynek polskich producentów sprzętu audio” z grudnia 2016 r. największymi barierami dla naszych firm są wysokie koszty pracy (56%), dostęp do wykwalifikowanych pracowników (33%) i nadmierna biurokracja (33%). Są to dokładnie te same problemy, na które trafiają polscy przedsiębiorcy z innych branż.

W jakim rodzaju sprzętu audio specjalizują się producenci znad Wisły? Okazuje się, że są to wzmacniacze (31%), kable sygnałowe i zasilające (28%), a także kolumny (17%). Nasze produkty charakteryzują dobra jakość oraz solidność wykonania. „O tym, jak profesjonalny i dobrze wykonany jest to sprzęt, świadczą chociażby jego ceny. Jeżeli skompletujemy najdroższy zestaw stereo składający się tylko z polskich komponentów, będzie on kosztował 700 tys. zł. To tyle, co dwa mieszkania w centrum Warszawy” – zauważa ekspert.

Źródło: infoWire.pl