Sytuacja na rynku AGD

AGD w Europie

Rynek AGD w Polsce i Europie charakteryzuje się dynamicznym rozwojem i znaczącą rolą Polski jako lidera produkcji w UE. Sprawdź, co jeszcze definiuje branżę artykułów gospodarstwa domowego.

W Europie sprzedaje się ok 663 mln sztuk produktów AGD, z czego ilościowo 86 proc. należy do produktów małych (m.in. czajniki, żelazka itd.). Przychody dla całego rynku na Starym Kontynencie w 2023 roku powinny wynieść ponad 96 mld dolarów, a tym samym powinien on rosnąć ok 4 proc. w kolejnych latach.

Rynek AGD w Europie

Materiał możesz pobrać ze strony Arvato również kilkając tutaj.

​​​​​​​Nie da się ukryć, że w 2022 roku branża „household appliances„ doświadczyła  spowolnienia z powodu zakończenia boomu popandemicznego, wzrostu cen surowców i niepewności gospodarczej. Mimo to, producenci AGD wykazują optymizm, inwestując w nowoczesne linie produkcyjne i rozwój cyfryzacji, stawiając często na produkty inteligentne, również dla sektora premium. Dodatkowo producentów czekają przede wszystkim wyzwania związane z ekologią oraz efektywnością energetyczną, a także rosnącą konkurencją, szczególnie z Azji. Trendy konsumenckie wskazują na wzrost popularności zakupów online, choć sklepy stacjonarne nadal dominują.

Rola Polski

Polska odgrywa znaczną rolę na rynku AGD w Europie ponieważ 40 proc. wszystkich produkowanych sprzętów w Unii Europejskiej wychodzi z fabryk w naszym kraju. Warto nadmienić, że aż 96 proc. z tej produkcji jest eksportowana, głównie do Niemiec, Francji oraz Wielkiej Brytanii.

Gdzie kupują Europejczycy?

W 2023 roku, sprzedaż tradycyjna, realizowana przez kanał offline, będzie stanowiła 63,4% całkowitych przychodów sektora, podczas gdy sprzedaż internetowa przyczyni się do wygenerowania pozostałych 36,6%. Warto nadmienić jednak, że kilku krajach np. w UK, czy Francji sprzedaż w kanale e-commerce zrównał się ze sprzedażą na rynku tradycyjnym. W przyszłości możemy spodziewać się zatem wzrostu e-sprzedaży dla całej Europy.

Rynek AGD stoi przed wieloma wyzwaniami i możliwościami rozwoju. Jego przyszłość jest pełna niewiadomych, zarówno ze względu na zmieniające się trendy konsumenckie, jak i globalne czynniki ekonomiczne. Czy nadchodzące lata przyniosą dalszy wzrost i innowacje?

Tego nie wiemy, lecz trzymamy mocno kciuki za tę branżę.