Co warto wiedzieć o Google Ads?

Nawet najbardziej profesjonalna strona internetowa nie wystarczy, aby zdobyć popularność w sieci. Niezbędna jest reklama, która zapewni marce rozpoznawalność i przyciągnie potencjalnych klientów. Co warto wiedzieć o reklamie Google Ads?

Po wpisaniu w wyszukiwarkę wybranej frazy w wynikach wyszukiwania Google pojawia się kilka stron propozycji. Jednak najwięcej osób odwiedza witryny, które znajdują się u góry wyników wyszukiwania, a na kolejne strony zagląda niewiele osób. Jeśli więc strona Twojej firmy czy sklepu internetowego nie jest jeszcze zbyt popularna, a dotąd nie przeprowadzałeś kampanii Google Ads, istnieje niewielka szansa na dotarcie do dużej grupy odbiorców. Można to zmienić, decydując się na skuteczną reklamę.

Czym jest reklama Google Ads?

Reklamy Google Ads (dawniej reklamy Google AdWords) umożliwiają podjęcie różnego rodzaju działań, które pozwalają firmie dotrzeć do potencjalnych klientów. Możliwe jest między innymi wyświetlanie linków sponsorowanych w Google, projektowanie reklamy graficznej, reklamy tekstowej, czy umieszczanie nagrań wideo. Kampanie Google Ads umożliwiają promowanie konkretnego produktu czy aplikacji. Reklamy można wykorzystać w różnych serwisach, na przykład na portalu YouTube. Jako że reklamy wyświetlają się nie tylko w wyszukiwarce Google, ich zasięg działania jest ogromny. System reklamowy odpowiada na zachowania użytkowników sieci i kieruje reklamy dokładnie dopasowane do grupy docelowej. 

Sposób działania reklamy Google Ads jest bardzo prosty. Jeśli wpiszemy w sieci wyszukiwania daną frazę, reklama Google Ads pojawi się zwykle nad wynikami organicznymi. Mogą to być np. linki sponsorowane z adresami do sklepu internetowego, czy firmy oferującej określone usługi. W przypadku reklamy produktowej otrzymujemy propozycje produktów wraz z ich cenami. Klikając w dany produkt, trafimy do sklepu internetowego, gdzie możemy od razu dokonać zakupu. Jest to bardzo dobra forma reklamy dla sklepów internetowych, ponieważ trafia ona do osób, które są zainteresowane zakupem danego produktu.

Dla kogo są przeznaczone kampanie Google Ads?

Usługi Google Ads są przeznaczone dla wszystkich firm, niezależnie od ich wielkości i obszaru działania. Reklama Google to nie tylko promocja dla wielkich marek o ogólnokrajowym zasięgu działania, ale też szansa zyskania rozpoznawalności przez firmy lokalne. Reklamy Google sprawdzają się w każdej branży i nie trzeba posiadać ogromnego budżetu, ponieważ nawet niewielkim nakładem środków można dotrzeć do potencjalnych klientów. Do wyboru mamy różne rodzaje reklam Google, dzięki czemu łatwo dopasować je do swoich potrzeb. Kampanie reklamowe AdWords warto połączyć z pozycjonowaniem, ponieważ dzięki temu osiągniemy najlepsze efekty. Google ma tę zaletę, że od razu generuje ruch i konwersje, umożliwia też znalezienie fraz do pozycjonowania. 

Co oferuje Agencja Google Ads?

Korzystając z usług agencji, mamy pewność, że kampania Google Ads zostanie przeprowadzona profesjonalnie i pomoże osiągnąć założone cele. Agencja Google Ads zaczyna współpracę od audytu i analizy Twojej strony internetowej oraz dotychczasowych działań. Następnie wybrana zostaje grupa odbiorców, do których kierujesz swoją ofertę. Możesz wykorzystać niektóre lub wszystkie rodzaje kampanii jak np. sieć wyszukiwania, sieć reklamowa, skuteczne kampanie reklamowe Discovery, kampanie produktowe, kampanie YouTube, czy promocja aplikacji. Regularna ocena wyników sprawia, że na każdym etapie dowiesz się o dotychczasowych efektach. Dzięki profesjonalnie przeprowadzonej kampanii zwiększy się rozpoznawalność Twojej firmy i dotrzesz do nowych klientów.

Jakie są zalety reklamy Google Ads?

Reklama Google Ads dociera do osób, które są zainteresowane danym produktem lub usługą, pomija natomiast osoby, które nie są nimi zainteresowane. Dzięki temu reklama jest skuteczna, ponieważ trafia do osób, które faktycznie mogą skorzystać z naszych usług. Grupa docelowa jest określana bardzo precyzyjne, z uwzględnieniem różnych czynników, takich jak zainteresowania użytkowników. W kampanii AdWords wykorzystuje się słowa kluczowe, dzięki którym po wpisaniu przez internautę danej frazy, wyświetli się reklama Twojej firmy. Reklama może być wyświetlana w wynikach wyszukiwania, jeśli natomiast sama wyszukiwarka Google to dla Ciebie za mało również na stronach należących do wyszukiwarki Google i sieci reklamowej. 

Reklama umożliwia zachowanie kontroli nad kosztami, dzięki czemu łatwo można zapanować nad budżetem przeznaczonym na kampanię Google Ads. Nie ma żadnej minimalnej kwoty, którą trzeba wydać na reklamę. Można też określić wydatki na dany miesiąc, czy dzień, a za reklamę płaci się dopiero wtedy, gdy ktoś kliknie w link. Przez cały czas dostajesz informacje o ważnych zdarzeniach, np. o tym, że ktoś kliknął w reklamę. Jeśli po kliknięciu ktoś kupi produkt czy pobierze aplikację, również otrzymasz taką informację. Dzięki temu możesz łatwo sprawdzić, czy reklama internetowa przynosi efekty, a w razie potrzeby reagować. Wiedząc, które reklamy generują kliknięcia, dowiesz się szybko, w które elementy kampanii warto inwestować. Udostępnione na koncie Google Ads narzędzia pozwalają w łatwy sposób zarządzać kampaniami i na bieżąco je monitorować.

 
 
1359
Skomentuj artykuł
Komentarz:

Autor:
Kod weryfikacji:
Przepisz kod:
nowy obrazek

Dodaj komentarz


Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce internetowej. Zamknij