Personalizacja i kreatywność: Jak producenci ekspozytorów dostosowują się do indywidualnych potrzeb klientów
Merchandising oraz marketing odgrywają kluczową role w ofercie każdego sklepu. Wnętrze lokalu zaprojektowane jest z myślą o tym, aby klient kupował chętnie, często i w dużych ilościach. Dlatego tak ważnym elementem wystroju sklepu są ekspozytory reklamowe, które mają zachęcić do zakupów.
Standy reklamowe to zazwyczaj indywidualne projekty, które służą do promocji towarów i powstają z myślą o tym, aby eksponować konkretny produkt. Aby dostosować ekspozytory reklamowe do indywidualnych potrzeb, niezbędne jest wieloletnie doświadczenie oraz know how. Przekonaj się, jak ekspozytor może być częścią wizytówki Twojej marki w sklepie.
Dlaczego wykorzystywane są ekspozytory reklamowe?
Zacznijmy jednak od krótkiego wyjaśnienia, dlaczego właściwie w sklepach oprócz tradycyjnych regałów napotkać można także stojaki reklamowe czy ekspozytory reklamowe w różnych formach? Kluczem do uzasadnienia takiej formy prezentowania swoich produktów jest psychologia i wieloletnie badania dotyczące zachowań konsumenckich. Powszechność dyskontów, delikatesów czy małoformatowych sklepów sprawiła, że tradycyjne regały sklepowe i produkty, które są na nich wystawiane, nie przyciągają już takiej uwagi klientów. Nawet idealnie dopasowane towary dla wielu osób zlewają się w jednolitą masę produktów danego typu, np. czekolad, olejów czy jogurtów. Ekspozytory reklamowe mają za zadanie wyróżnić daną markę na tle konkurencji i skłonić klientów do zatrzymania się właśnie przy danym produkcie.
Podobną rolę odgrywają stojaki reklamowe, które nie tylko uwydatniają prezentację konkretnych towarów, to ponadto często można umieścić je w najbardziej atrakcyjnych ze sprzedażowego punktu widzenia lokalizacjach, jak chociażby "złota strefa" w pobliżu kas. Umieszczone tam ekspozytory produktowe nierzadko cieszą się większym zainteresowaniem niż konkurencja. Wszelkiego typu ekspozytory reklamowe czy stojaki to także okazja do bardziej praktycznego ustawienia produktów. Chodzi tu np. o artykuły, które najlepiej prezentują się w formie wiszącej. Takich towarów jest cała masa, począwszy od torebek z nasionami kwiatów, na biżuterii kończąc. Nie powinna zatem dziwić rosnąca liczba stojaków reklamowych w małych i dużych sklepach.
Dobry producent ekspozytorów sklepowych na wagę złota
Wybór stojaków reklamowych do promowania swoich produktów to dobry pomysł, jednak warto zauważyć, że wszelkiego rodzaju ekspozytorów reklamowych w sklepach przybywa, przez co część z nich podobnie jak regały, przestaje przykuwać uwagę klientów. Dlatego warto zadbać o to, aby producent regałów reklamowych gwarantował produkty na indywidualne zamówienie, które spełni oczekiwania najbardziej wymagających klientów. Warto zadbać o to, aby producent ekspozytorów, z którym zamierzasz współpracować, zapewniał kompleksową obsługę oraz kreatywne podejście do marketingu. Ekspozytory reklamowe powinny bowiem wyróżniać się na tle tradycyjnych regałów i same w sobie stanowiły formę promocji i atrakcyjnej prezentacji. Na co warto zwrócić uwagę, szukając ekspozytorów reklamowych dla swoich produktów? Stojaki, regały i standy powinny być:
- przygotowywane na indywidualne zamówienie - wybór z gotowej oferty oznacza, że ekspozytor nie będzie wyróżniał się w sytuacji, jeśli wokół klienci natkną się na niemal identyczne standy.
- wykonane z najwyższej jakości materiałów - klienci często postrzegają produkty przez proste skojarzenia. Widząc niechlujny regał z kiepskiej jakości kartonu, automatycznie podobnie ocenią jakość stojących na nim produktów.
- spełniać warunki atrakcyjnej prezentacji - wymagania dotyczące np. wymiarów to absolutna podstawa, jednak sprawdzając ofertę producentów ekspozytorów reklamowych warto zwrócić uwagę na możliwość personalizacji. Jeśli stojaki, regały czy standy będą wyróżniać się np. dobrze widocznym logotypem marki, klient prawdopodobnie nie tylko zwróci na ekspozytory uwagę, ale również utrwali sobie wizerunek Twojej marki.
Ekspozytory a psychologia konsumentów
Oprócz tego, że Twoje produkty powinny sprzedawać się poprzez swoją jakość, elementy merchandisingu oraz marketingu również są niezbędne w promocji. Dotyczy to zarówno uznanych marek, jak i nowości na rynku. Każdy sprzedawca musi na początku przekonać klienta, by ten zamiast dobrze znanego towaru konkurencji wybrał właśnie Twoją ofertę. Stojaki oraz ekspozytory mogą zwrócić uwagę konsumentów, którzy czasami nawet z czystej ciekawości chwycą za estetycznie i funkcjonalnie wyeksponowany produkt.
Dobrze przemyślany projekt, który uwzględnia badania nad preferencjami klientów, może przynieść oczekiwany skutek w postaci wzrostu sprzedaży i budowania pozytywnego wizerunku własnej marki. Solidny ekspozytor z metalu bądź plexi może wydatnie przyczynić się do promocji Twoich produktów. Warto rozważyć wykorzystanie takich metod promocji, aby sukcesywnie zapoznawać i promować swoje towary zarówno w wielkopowierzchniowych supermarketach, jak i osiedlowych sklepikach. Z pewnością dobry producent ekspozytorów sklepowych może pomóc w opracowaniu skutecznego projektu.