Dlaczego element wizualny nie powinien być samotną wyspą?
Izolacja, brak wsparcia oraz współpracy, a także ograniczone zasoby. Bycie samotną wyspą może stanowić prawdziwe wyzwanie. Nie tylko na środku oceanu czy w codziennym życiu, ale również na obszarach komunikacji marketingowej. Jak temu zapobiec? Co to identyfikacja wizualna, z czego się składa i dlaczego każdy element wizualny powinien być traktowany jako integralna część większego archipelagu?
Identyfikacja wizualna tworzy wizualne archipelagi
Jeśli zastanawiasz się, co to identyfikacja wizualna, to w największym skrócie jest ona podstawą wizerunku marki. Bardziej obrazowo? Jest fundamentem graficznych archipelagów. Dzięki niej elementy wizualne, które mogłyby stanowić przypadkowe, samotne wyspy, zaczyna łączyć wspólna geneza oraz budowa. Dzięki temu tworzą spójny obraz twojej marki, usługi lub produktu. Na oceanie treści łatwo nie zauważyć samotnych wysp, ale archipelagów? Znacznie trudniej je przeoczyć!
Nie nastawiaj się jednak na jednorazowe działanie. Identyfikacja wizualna jest procesem, którego celem jest jak najlepsze poznanie wartości oraz wizji twojej marki. Równie ważne jest zdefiniowanie docelowej grupy odbiorców. Co zawiera identyfikacja wizualna? Składa się na nią szereg pojedynczych elementów, czyli:
- logo,
- fonty,
- kolorystyka,
- materiały reklamowe,
- koncepcja wizualna.
Efektem identyfikacji wizualnej powinna być Księga znaku, czyli instrukcja obsługi logo. Może się ona okazać przydatna nie tylko podczas użytku wewnętrznego, ale również być doskonałą wskazówką podczas współpracy z partnerami biznesowymi lub projektowania i druku materiałów reklamowych. Znajdziesz w niej takie informacje o logo jak: dopuszczalne warianty (kolory, tła, poziom lub pion), minimalny i maksymalny rozmiar, proporcje, pole ochronne czy użyta kolorystyka i fonty. Mogą się w nim również znaleźć przykłady zastosowań.
Rozszerzoną wersją jest Księga identyfikacji wizualnej, która obejmuje szczegółowe wskazówki i zalecenia dotyczące konkretnych elementów komunikacji — od profilu twojej marki w social mediach, przez wizytówki, po gadżety firmowe.
Identyfikacja wizerunkowa jest często częścią większego procesu, czyli brandingu (a także rebrandingu), który jest tworzeniem strategii komunikacji marki przy wykorzystaniu dokładnej analizy rynku i profesjonalnego doradztwa. Efektem takiej pracy może stać się Księga marki, która oprócz elementów obsługi logo oraz identyfikacji wizualnej zawiera w sobie np. założenia strategiczne marki czy jej historię.
HANDS — identyfikacja wizualna w dobrych rękach
Komunikacja wizualna naszej marki nie musi składać się z samotnych wysp, które z trudnością radzą sobie w oceanie treści. Pamiętaj, że to archipelagi przyciągają wzrok i budzą większe zaufanie. Są efektem przemyślanej i dobrze przeprowadzonej identyfikacji wizualnej, która oszczędza twój czas i energię, bo dużo łatwiej działać, kiedy kierunek i cel są jasno sprecyzowane.
Grupa reklamowa HANDS rozumie, że pojedyncze działania nie budują trwałego wizerunku marki. Działa kompleksowo, tworząc strategie komunikacyjne oparte o dogłębne zrozumienie twoich potrzeb i dotychczasowych działań, jak również analizując rynek oraz konkurencję. Nie wiesz, ile kosztuje identyfikacja wizualna? Wyślij brief poprzez stronę internetową, opisując swoje potrzeby oraz określając czas realizacji. Nie masz jeszcze sprecyzowanych planów? Oszacuj swój budżet, a HANDS.pl pomoże ci znaleźć optymalne możliwości, które uda się zmieścić w jego ramach. Nie bądź samotną wyspą, daj się zauważyć!