Popularność platformy Amazon

Popularność platformy Amazon

W 1995 roku nic nie zapowiadało, aby platforma Amazon miała w przyszłości stać się najpopularniejszym sklepem internetowym na świecie. Badania wskazują, że ponad połowa ludzkości szukając jakiegoś przedmiotu, wpisuje pożądaną frazę właśnie w wyszukiwarkę Amazon, a nie Google!


To z pewnością jest zaskoczeniem dla typowego polskiego użytkownika Internetu. To jednak pokazuje, jak ogromną siłą jest dzisiaj ta platforma. Nie należy jej lekceważyć, a jako przedsiębiorca – najlepiej korzystać z jej możliwości.

Jak Amazon stał się sukcesem na skalę światową?

Amazon wystartował w 1995 roku, zatem jego działalność wpływa na kształtowanie się rynku internetowego już 25 lat. A zaczęło się niepozornie – Amazon miał być jedynie witryną mającą na celu handel używanymi książkami. Międzynarodowe założenie strony pozwoliło jednak na jej błyskawiczny sukces. W ciągu pierwszego miesiąca istnienia platformy Amazon książki zaczęły wędrować już pomiędzy czterdziestoma krajami!

Co dzisiaj nadal wyróżnia platformę Amazon?

Amazon to 300 milionów użytkowników na całym świecie. Platforma przyciąga zarówno sprzedawców, jak i kupujących wieloma swoimi zaletami. Szeroki wybór dóbr oraz możliwość dotarcia do ogromnej liczbie klientów to tylko jedne z niesamowitych korzyści, jakie oferuje Amazon. Nie bez powodu mnóstwo przedsiębiorców widzi ogromną szansę dla swojego biznesu w wejściu na tę platformę. Natomiast wśród kupujących strona cieszy się najlepszą opinią ze wszystkich platform sprzedażowych online – serwis ten darzy się zaufaniem. Przykładowo w Niemczech, ponad 80% konsumentów sprawdza opinie na temat towarów, które zamierzają kupić, właśnie na Amazon.

Amazon jako jedyna platforma sprzedażowa w Internecie oferuje obsługę FBA, czyli Fullfilment by Amazon. Po wykupieniu takiej usługi sprzedawca jest zdecydowanie odciążony pod względem obowiązków, szczególnie jeśli chodzi o kontakt z klientem. Amazon w ramach FBA rozsyła paczki po złożeniu przez klientów zamówień i zajmuje się obsługą klienta – przyjmuje zwroty, reklamacje, odpowiada na wszelkie pytania.

Z perspektywy kupującego natomiast - dzięki algorytmom platformy Amazon oraz wewnętrznym zasadom strony - zakupy na Amazon są po prostu opłacalne i bezpieczne. Klienci zawsze otrzymują na szczycie wyników wyszukiwania oferty przedmiotów, które mają dobrą jakość i jak najlepszą w stosunku do niej cenę. Mają także możliwość sprawdzić, czy sprzedawca jest zaufany i sprawdzony przez rzesze innych kupujących.

Jak zacząć sprzedaż na platformie Amazon?

Aby moc rozpocząć swoją przygodę z Amazonem, trzeba najpierw posiąść naprawdę ogromną wiedzę w tym zakresie. Nie wystarczy znaleźć dobrze obiecującą niszę, choć wydaje się wtedy, że złapało się pana Boga za nogi. Aby nasz pomysł się sprawdził, musimy poznać wszystkie aspekty prowadzenia działalności na Amazonie i dostosować się do wymogów platformy – regulaminu, zasad, algorytmów – a nie tylko oczekiwań klientów. W tym na szczęście mogą nam pomoc firmy zajmujące się prowadzeniem kont na Amazonie. Nasz pomysł przy ich pomocy zostanie zrealizowany tak, aby nie musieć martwić się niczym więcej, a jedynie czekać na kolejne przelewy po pozytywnie zakończonych transakcjach.

Źródło: MarketPortal.pl