W czwartym tygodniu kwarantanny spadek sprzedaży firm przekroczył 40 proc.

W czwartym tygodniu kwarantanny spadek sprzedaży firm przekroczył 40 proc.

Minął ponad miesiąc życia Polaków i gospodarki na kwarantannie. Każdy kolejny dzień przynosi pogłębienie spadku sprzedaży przedsiębiorstw zablokowanych przez pandemię. W czwartym tygodniu ograniczeń, spadek sięgnął 41 proc. w porównaniu z analogicznym okresem zeszłego roku – wynika z danych Rejestru Dłużników BIG InfoMonitor. O tyle bowiem zmalała liczba raportów sprawdzających wiarygodność płatniczą klientów w BIG InfoMonitor, które pobierają z rejestru sprzedający, upewniając się czy ich przyszły klient nie ma długów wobec innych.


Sprzedać czy nie sprzedać? Uwierzyć, że będzie rzetelnie opłacał abonament za telefon, kablówkę, internet lub raty pożyczki ewentualnie leasingowe? Czy też nie ufać? Czy z tym właśnie przedsiębiorstwem można zrobić biznes, czy na pewno płacił swoim kontrahentom za otrzymany towar? Każdego dnia, różnego rodzaju firmy szukają odpowiedzi na te pytania w Rejestrze Dłużników BIG InfoMonitor. Online sprawdzają czy klient, osoba fizyczna lub przedsiębiorstwo, nie mają już długów wpisanych do rejestru dłużników przez innych. – Ale gdy nie ma sprzedaży, liczba takich zapytań spada. W pierwszym tygodniu paraliżu gospodarki było ich o ponad 20 proc. mniej niż w analogicznym tygodniu minionego roku, w kolejnych o ponad 30 proc., a w czwartym tygodniu spadek wyniósł już 41 proc. Kwarantanna coraz mocnej spowalnia gospodarkę - informuje Sławomir Grzelczak, prezes BIG InfoMonitor.

Rejestr dłużników 2020

Źródło: BIG InfoMonitor

Raporty z BIG InfoMonitor pokazują wiarygodność płatniczą i są potrzebne wszędzie tam, gdzie oferujący usługę czy towar z odroczonym terminem płatności chce się upewnić, że kupuje partner, który nie ma przeterminowanych długów. Oznacza to niższe ryzyko, że nie zapłaci podjętych zobowiązań. Zapytania sprawdzające wiarygodność płatniczą składają do BIG InfoMonitor m.in. operatorzy telewizji kablowej, dostawcy internetu, firmy telekomunikacyjne, leasingowe, faktoringowe, pożyczkowe, banki, franczyzodawcy oraz przedsiębiorstwa z różnych branż weryfikujące swoich partnerów biznesowych.

W całym zeszłym roku przedsiębiorcy zweryfikowali w rejestrze BIG InfoMonitor wiarygodność płatniczą blisko 7,5 mln osób i prawie 1,6 mln firm, co oznacza, że zapytali o niemal co piątego pełnoletniego Polaka i o ponad połowę działających na rynku przedsiębiorstw.

Źródło: BIG InfoMonitor