Pozycjonowanie strony internetowej – jak znaleźć się na szczycie w wyszukiwarce?
Pozycjonowanie jest niezwykle istotną czynnością, mającą na celu wywindowanie danej strony na możliwie najwyższą pozycję w wynikach wyszukiwania. To złożony proces, na który składa się wiele skomplikowanych działań wykonywanych regularnie i sumiennie. Naturalnie więc przedsiębiorcy kierują się w stronę SEO – czyli narzędzia realnie zwiększającego obrót firmy. Od czego zacząć? Sprawdź już teraz!
- Pozycjonowanie stron internetowych – podstawowe informacje.
- Narzędzia niezbędne do pozycjonowania stron.
- Widoczność Twojej strony w wyszukiwarce Google.
- Profesjonalne pozycjonowanie stron www.
Przeważająca część internautów używa dzisiaj tylko jednej wyszukiwarki – Google. Marka ta absolutnie i bez najmniejszych wątpliwości zdominowała rynek, przyciągając do siebie aż 97% użytkowników. Co za tym idzie, to właśnie pod nią wykonuje się pozycjonowanie, bez którego nie można myśleć o zwiększeniu obrotów i dotarciu do szerszego grona potencjalnych klientów. Zanim jednak przejdziemy do działania, warto dowiedzieć się, czym tak naprawdę jest SEO i na czym ono polega...
Pozycjonowanie stron internetowych – podstawowe informacje
Z terminem "pozycjonowanie" spotkał się dzisiaj praktycznie każdy administrator stron www lub przedsiębiorca prowadzący sklep internetowy czy firmową stronę. Co istotne, często nazywane jest również optymalizacją oraz SEO, czyli z angielskiego Search Engine Optimization.
Skuteczne pozycjonowanie stron internetowych zaliczane jest do działań marketingowych, których głównym zadaniem jest umieszczenie danej strony/sklepu na szczycie organicznych wyników wyszukiwania (poprzez organiczne wyniki rozumieć należy te niesponsorowane). Teoria brzmi dość prosto, lecz rzeczywistość pokazuje, że SEO to nieustanne dążenie do perfekcji i próba intuicyjnego dopasowania się pod algorytmy Google (wymagające i karcące za każdy najdrobniejszy błąd).
Narzędzia niezbędne do pozycjonowania stron
Pozycjonowanie strony www dzielimy na lokalne i globalne. Ważne, żeby od samego początku skierować się ku odpowiedniej formie SEO, co może mieć kluczowe znaczenie dla osiągnięcia naszego głównego celu.
Jak wskazuje nazwa, pozycjonowanie lokalne skierowane jest do marek, którym zależy na zbudowaniu rozpoznawalności w danym regionie (między innymi poprzez dobór odpowiednich fraz kluczowych), może to być np. konkretne miasto, gmina, województwo.
Z kolei globalne skupia się na obszarze kraju, a nawet świata (korzystają z niego sklepy internetowe, księgowi itd.). Wybierzmy rozsądnie. Jeśli np. prowadzimy niewielki sklep lub warsztat samochodowy, dużo lepsze efekty przyniesie pozycjonowanie lokalne (w końcu w obrębie jednej miejscowości przyjdzie nam się zmierzyć z mniejszą konkurencją niż w całej Polsce).
Aby wszystko przebiegło zgodnie z planem i bez komplikacji, niezbędna jest nam profesjonalna wiedza i doświadczenie. Wystarczy jedno nierozważnie użyte słowo, by Google zrzuciło stronę na sam dół lub zupełnie wykluczyło z polecanych wyników. Przydatna okaże się też znajomość dodatkowych narzędzi, w tym Senuto, Surfer SEO, Google Ads, Google Analytics, Google Search Console czy Google Trends.
Widoczność Twojej strony w wyszukiwarce Google
Na nieco innych zasadach odbywa się pozycjonowanie sklepów internetowych, blogów i portali rozrywkowych, a na jeszcze innych optymalizacja stron firmowych. Warto o tym pamiętać, chcąc postawić na pełną efektywność i skuteczność.
Niestety jednak nie istnieją dokładne instrukcje, jak należy postępować – Google doskonale strzeże wewnętrznych sekretów, nikt poza tą firmą nie wie, na jakich zasadach funkcjonują ich algorytmy. Co więcej, są one regularnie aktualizowane, nawet około sześciuset razy w ciągu jednego roku! Ma to swoje plusy: każdy startuje z tego samego pułapu.
SEO ma na celu zwiększenie widoczności strony internetowej. Biorąc pod uwagę powyższe informacje, nietrudno o wniosek, że jest to bardzo skomplikowany proces. Dlatego też warto korzystać z pomocy renomowanych specjalistów.
Profesjonalne pozycjonowanie stron www
Pozycjonowaniem strony internetowej zawsze powinien zajmować się wykwalifikowany i doświadczony specjalista. Jedynie on będzie w stanie poprowadzić portal ku możliwie najwyższym pozycjom w wynikach wyszukiwarki Google. W jaki sposób? Otóż zwróci on uwagę na szereg elementów, które należy poprawić na stronie, a także zaproponuje nowe funkcje, treści i inne rozwiązania mające na celu ułatwić dostęp potencjalnym klientom oraz podwyższyć indywidualną ocenę wystawianą przez algorytmy.
Ponadto renomowany specjalista SEO obejmuje stronę stałą opieką, dzięki czemu jest w stanie momentalnie reagować na wszelkie zmiany pozycji. Każdą udostępnioną treść nasyci odpowiednimi słowami kluczowymi (związanymi z konkretną branżą, premiowanymi przez algorytmy). Ponadto pozycjoner wesprze inne akcje i kampanie marketingowe, analizując potrzeby konsumentów oraz konkurencyjne oferty.
Słowem: zawsze wybierajmy profesjonalną firmę specjalizującą się w pozycjonowaniu.