Marketing sms - czym jest i jak używać w biznesie?

Marketing sms - czym jest i jak używać w biznesie?

Marketerzy mają szerokie pole do popisu, jeżeli chodzi o dotarcie do nowych klientów. Jedną z dróg jest zastosowanie sms marketingu. W poniższym wpisie znajdziecie informacje, czym charakteryzuje się ta forma marketingu, jak przygotować dobrą kampanię oraz dla jakich firm sprawdzi się wysyłka sms i kiedy ma ona najlepsze zastosowanie.

Czym jest marketing sms?

 W najprostszym tłumaczeniu  marketing sms jest to forma działań marketingowych wykorzystujących do tego wysyłkę sms.

Dzięki wysyłce SMS’ów marketingowych można w łatwy sposób komunikować się z użytkownikami smartfonów i innych telefonów komórkowych, którzy wcześniej wyrazili na to zgodę. Komunikacja SMS może mieć kilka form wiadomości:

  • SMS (tekstowe),
  • MMS (multimedialne),
  • VMS (dźwiękowe),
  • RCS (Rich Communication Services).  

Takie kampanie SMS są jednym ze sposobów, aby wykorzystać potencjał SMS marketingu. Dzięki masowej wysyłce SMS można łatwo skomunikować z Klientami, ale nie tylko kwestiach sprzedaży, ale również wykorzystać to jako formę komunikatu transakcyjnego czy informacyjnego. Dzięki kampaniom SMS można z łatwością poinformować Klientów np. o zmianach w godzinach otwarcia sklepu, aktualnych promocjach czy statusie realizacji złożonego zamówienia. Branża usługowa w ostatnim czasie wykorzystuje wiadomości SMS także, aby potwierdzić oraz przypomnieć o zaplanowanych wizytach. Takie sms y to duża pomoc dla często zabieganych klientów. 

Jak powinny wyglądać wiadomości sms?

W wiadomościach sms warto, aby zawsze pojawiły się pewne stałe elementy. 

Klucz do sukcesu to odpowiednia treść, dzięki której Klient przekona się, aby np. wejść w link i przejść na stronę lub też pojawić się w sklepie stacjonarnym, a przy tym dokonać zakupu. 

Przy kampanii sms należy pamiętać o kilku zasadach. Nie warto zbyt często atakować klientów dużą ilości kampanii. 

Wysyłanie wiadomości tekstowych warto zaplanować na godziny popołudniowe nigdy późno wieczorne. Kolejną kwestią jest, aby stosować krótkie wiadomości tekstowe. Wysyłki sms powinny być zaplanowane w konkretnym celu np. w związku z promocją ważną wiadomością organizacyjną. Masowa wysyłka sms nie jest wskazana. 

Warto analizować godziny wysyłki kampanii sms, które są najbardziej efektywne dla biznesu. To duży wskaźnik, który ocenia skuteczność kampanii marketingowych. Szczegóły podamy poniżej. 

Co ważne klientom należy jasno przedstawić do czego będą używane ich telefony komórkowe w tym do wiadomości promocyjnych. Dzięki temu uniknie się zwiększonej liczby wypisywania się z listy sms.

Dlaczego warto wykorzystywać sms marketing?

Odpowiedź na to pytanie jest zasadnicza. SMS marketing świetnie angażuje odbiorców. Potencjał wiadomości sms jest z pewnością spory. Aby sprawdzić, czy kampania sms jest efektywna ważne, aby mierzyć takie czynniki jak:

  • dostarczalność - szukać dostawcy masowej wysyłki SMS i sprawdzić, jakie możliwości techniczne oraz zasięg umożliwia. Warto dopytać o przepustowość wiadomości na godzinę oraz jej dostarczalność. Zwłaszcza jakość połączeń z operatorami GSM ma ogromne znaczenie w biznesie.
  • jakość danych w bazie kontaktów - zarówno w pierwszej wysyłce jak i w następnych warto regularnie sprawdzać bazę kontaktów pod kątem aktualności numerów dzięki usłudze HLR (Home Location Register). Można wtedy wykluczyć błędne albo nieaktywne kontakty.
  • Open Rate - to współczynnik, który wskazuje otwieralność wiadomości SMS. Co ciekawe, większość osób odczytuje sms y do 5 minut od otrzymania promocji.
  • CTR linków w wiadomości - CTR jest wskaźnikiem obrazującym procent osób, które kliknęły link w wiadomości SMS.
  • wskaźnik Opt-Out - wskazuje procent osób, które kliknęły w link wypis i dzieli się przez liczbę wszystkich kontaktów. W przypadku wysokiego wskaźnika może by to znak, że treści nie są dopasowane do grupy odbiorczej.
  • kody rabatowe - dzięki spersonalizowanym kodom rabatowym w wiadomościach SMS, klienci mogą wykonać kolejny krok np. w sklepie stacjonarnym, czy internetowym.
  • średni wzrost przychodów - można łatwo prześledzić skuteczność kampanii. Sklepy mogą wykorzystać również informacje z systemu e-commerce, aby sprzedaż została połączona ze źródłem, z którego pochodzi.
  • wzrost ruchu w witrynie - linki które są kierowane do osób zainteresowanych ofertą, mogą przechodzić na dedykowany landing page. Pozwala on mierzyć wzrost wejść zaraz po wysyłce wiadomości SMS. Można również wykorzystać parametr UTM, który będzie zawierał rodzaj medium oraz nazwę kampanii.

Jak stworzyć kampanię SMS?

Kampanie do wysyłania sms świetnie obsługuje firma SMS API. Ten sms marketing można wykonać w sześciu prostych krokach:

Krok 1 Stworzenie darmowego konta w SMSAPI

Krok 2 Wypełnienie danych firmy w zakładce Dane do faktury

Krok 3 Na stronie głównej w panelu klienta należy kliknąć przycisk Wyślij SMS

Krok 4 Wpisanie numerów telefonów odbiorców lub wgranie bazy danych

Krok 5 Wpisanie treści wiadomości

Krok 6 Kliknięcie przycisku Wyślij, aby rozpocząć wysyłkę pierwszej kampanii dla firmy

Sama rejestracja trwa tylko 15 sekund, a na start można otrzymać 50 darmowych sms ów. 

 

Czy stosujecie kampanie sms w działaniach marketingowych dla swojej firmy?