Jak zwiększyć liczbę połączeń z witryny: popularne i nieoczywiste możliwości oddzwaniania
Formularz oddzwaniania na stronie internetowej pomoże Ci pozyskać więcej połączeń od klientów przy obecnym ruchu. Powiemy Ci, jak działa callback, jak skonfigurować widget, aby przyciągnąć uwagę użytkowników, a także o tym, jakie dodatkowe korzyści możesz uzyskać dzięki formularzowi zamawiania oddzwaniania.
Co to jest callback?
Widżet oddzwaniania (callback) to formularz na stronie internetowej, dzięki któremu można szybko połączyć klienta z menedżerem.
Zazwyczaj widżet znajduje się w stanie "uśpienia" na stronie internetowej — jako animowana ikona w rogu strony.
Przykład strony internetowej z ikoną callback w lewym dolnym rogu
Ale po pewnym czasie przebywania na stronie, otwiera się formularz, w którym użytkownik może poprosić o oddzwonienie. Widżet otwiera się również, gdy użytkownik kliknie ikonę.
Formularz zamówienia połączenia
Zalety callback dla firmy i klienta
Korzyści z widżetu oddzwaniania dla firmy
-
Callback zwiększa konwersję z ruchu na stronie do rozmowy telefonicznej ― nawet 30% i więcej, zgodnie z doświadczeniami klientów Ringostat. A połączenie zwrotne to szansa na zamknięcie transakcji.
-
Formularz oddzwaniania to dodatkowy sposób kontaktu z najbardziej zmotywowanymi użytkownikami. Połączenia zwrotne są zamawiane przez najbardziej zainteresowane osoby.
-
Oddzwanianie zwiększa lojalność. Ponieważ nie do każdej firmy łatwo się dodzwonić. A jeśli użytkownik otrzyma połączenie zwrotne natychmiast, w ciągu 30 sekund, uzyska efekt wow.
-
Niektórzy dostawcy usługi callback zapewniają również statystyki dotyczące połączeń, zamówionych za pośrednictwem formularza. Ringostat, na przykład, gromadzi w raporcie szczegółowe informacje o tym, z jakich reklam pochodzi klient, który zamówił oddzwonienie, ile było otwarć formularzy i ile wykonano połączeń, i wiele więcej.
Przykład jednego z raportów callback Ringostat
Korzyści z widżetu oddzwaniania dla klienta
-
Szybkie połączenie z firmą. Niektóre usługi można tak skonfigurować, aby wyświetlały odliczanie — ile sekund pozostało do nawiązania połączenia.
-
Klient oszczędza pieniądze, ponieważ nie musi płacić za połączenie.
-
Możliwość łatwego skontaktowania się z firmą. Nie trzeba szukać numeru telefonu na stronie internetowej, dzwonić i czekać na połączenie z operatorem, a jeśli linia jest zajęta, próbować dzwonić później. Można po prostu zostawić swój numer i czekać na połączenie.
Przydatne, ale nieoczywiste możliwości oddzwaniania
Integracja funkcji callback z dowolnym formularzem na stronie internetowej
Jeśli masz na swojej stronie internetowej formularz, na przykład do składania zamówienia, możesz dołączyć do niego callback. Powiedzmy, że osoba wypełnia formularz i klika przycisk "Wyślij". W tym momencie callback połączy menedżera z użytkownikiem. Osoba ta będzie mile zaskoczona tak szybką reakcją ― nawet 30 sekund.
A menedżer nie będzie musiał rozpatrywać wszystkich wypełnionych formularzy osobno i ręcznie dzwonić do każdego użytkownika później ― poprawi to produktywność.
Zwiększenie konwersji formularzy Lead Ads na Facebooku
Ta funkcja dotyczy nie tylko strony internetowej, ale nawet reklam na Facebooku, które zbierają leady ― kontakty potencjalnych nabywców.
Widżet oddzwaniania pozwala szybko połączyć osobę, która wypełniła formularz, z menedżerem. Rozmowa odbywa się w momencie, gdy dana osoba jest najbardziej zainteresowana produktem lub usługą.
Zbieranie kontaktów zainteresowanych użytkowników
Osoby, które zostawiły swoje dane w formularzu oddzwaniania, są na pewno zainteresowane Twoim produktem. Dlatego możesz skontaktować się z nimi z różnymi ofertami. Możesz na przykład poinformować ich o nowych produktach w asortymencie lub o wyprzedaży produktu, który chcieli kupić.
Optymalizacja reklam na podstawie danych analitycznych dotyczących połączeń
Niektórzy dostawcy usługi callback udostępniają szczegółowe dane analityczne dotyczące połączeń, zamówionych za pomocą callback. Na przykład o źródle reklamy, które przyciągnęło użytkownika do witryny, po czym zamówił on połączenie.
Wiedząc, które reklamy generują takie połączenia, możesz inwestować więcej w takie skuteczne kampanie. I uzyskać jeszcze więcej połączeń.