Jak zwiększyć liczbę połączeń z witryny: popularne i nieoczywiste możliwości oddzwaniania

Jak zwiększyć liczbę połączeń z witryny: popularne i nieoczywiste możliwości oddzwaniania

Formularz oddzwaniania na stronie internetowej pomoże Ci pozyskać więcej połączeń od klientów przy obecnym ruchu. Powiemy Ci, jak działa callback, jak skonfigurować widget, aby przyciągnąć uwagę użytkowników, a także o tym, jakie dodatkowe korzyści możesz uzyskać dzięki formularzowi zamawiania oddzwaniania.

Co to jest callback?

Widżet oddzwaniania (callback) to formularz na stronie internetowej, dzięki któremu można szybko połączyć klienta z menedżerem. 

Zazwyczaj widżet znajduje się w stanie "uśpienia" na stronie internetowej — jako animowana ikona w rogu strony.

Callback

Przykład strony internetowej z ikoną callback w lewym dolnym rogu

Ale po pewnym czasie przebywania na stronie, otwiera się formularz, w którym użytkownik może poprosić o oddzwonienie. Widżet otwiera się również, gdy użytkownik kliknie ikonę. 

Callback

Formularz zamówienia połączenia

Zalety callback dla firmy i klienta

Korzyści z widżetu oddzwaniania dla firmy

  1. Callback zwiększa konwersję z ruchu na stronie do rozmowy telefonicznej ― nawet 30% i więcej, zgodnie z doświadczeniami klientów Ringostat. A połączenie zwrotne to szansa na zamknięcie transakcji.

  2. Formularz oddzwaniania to dodatkowy sposób kontaktu z najbardziej zmotywowanymi użytkownikami. Połączenia zwrotne są zamawiane przez najbardziej zainteresowane osoby.

  3. Oddzwanianie zwiększa lojalność. Ponieważ nie do każdej firmy łatwo się dodzwonić. A jeśli użytkownik otrzyma połączenie zwrotne natychmiast, w ciągu 30 sekund, uzyska efekt wow.

  4. Niektórzy dostawcy usługi callback zapewniają również statystyki dotyczące połączeń, zamówionych za pośrednictwem formularza. Ringostat, na przykład, gromadzi w raporcie szczegółowe informacje o tym, z jakich reklam pochodzi klient, który zamówił oddzwonienie, ile było otwarć formularzy i ile wykonano połączeń, i wiele więcej.

 statystyki dotyczące połączeń

Przykład jednego z raportów callback Ringostat

Korzyści z widżetu oddzwaniania dla klienta

  1. Szybkie połączenie z firmą. Niektóre usługi można tak skonfigurować, aby wyświetlały odliczanie — ile sekund pozostało do nawiązania połączenia.  

  2. Klient oszczędza pieniądze, ponieważ nie musi płacić za połączenie.

  3. Możliwość łatwego skontaktowania się z firmą. Nie trzeba szukać numeru telefonu na stronie internetowej, dzwonić i czekać na połączenie z operatorem, a jeśli linia jest zajęta, próbować dzwonić później. Można po prostu zostawić swój numer i czekać na połączenie. 

Przydatne, ale nieoczywiste możliwości oddzwaniania

Integracja funkcji callback z dowolnym formularzem na stronie internetowej

Jeśli masz na swojej stronie internetowej formularz, na przykład do składania zamówienia, możesz dołączyć do niego callback. Powiedzmy, że osoba wypełnia formularz i klika przycisk "Wyślij". W tym momencie callback połączy menedżera z użytkownikiem. Osoba ta będzie mile zaskoczona tak szybką reakcją ― nawet 30 sekund.   

A menedżer nie będzie musiał rozpatrywać wszystkich wypełnionych formularzy osobno i ręcznie dzwonić do każdego użytkownika później ― poprawi to produktywność.

Zwiększenie konwersji formularzy Lead Ads na Facebooku

Ta funkcja dotyczy nie tylko strony internetowej, ale nawet reklam na Facebooku, które zbierają leady ― kontakty potencjalnych nabywców.

Widżet oddzwaniania pozwala szybko połączyć osobę, która wypełniła formularz, z menedżerem. Rozmowa odbywa się w momencie, gdy dana osoba jest najbardziej zainteresowana produktem lub usługą.

Zbieranie kontaktów zainteresowanych użytkowników

Osoby, które zostawiły swoje dane w formularzu oddzwaniania, są na pewno zainteresowane Twoim produktem. Dlatego możesz skontaktować się z nimi z różnymi ofertami. Możesz na przykład poinformować ich o nowych produktach w asortymencie lub o wyprzedaży produktu, który chcieli kupić.

Optymalizacja reklam na podstawie danych analitycznych dotyczących połączeń

Niektórzy dostawcy usługi callback udostępniają szczegółowe dane analityczne dotyczące połączeń, zamówionych za pomocą callback. Na przykład o źródle reklamy, które przyciągnęło użytkownika do witryny, po czym zamówił on połączenie.  

Wiedząc, które reklamy generują takie połączenia, możesz inwestować więcej w takie skuteczne kampanie. I uzyskać jeszcze więcej połączeń.