Kurs pozycjonowania - odkryj świat SEO i wypromuj swoją stronę

Kurs pozycjonowania - odkryj świat SEO i wypromuj swoją stronę

Każdy webmaster chciałby, by jego witryna była pierwsza w wynikach wyszukiwania. Jest to jednak niemożliwe bez wiedzy z zakresu SEO. Ta sytuacja sprawia, że kurs pozycjonowania jest w tym momencie niezwykle potrzebny każdemu właścicielowi strony internetowej. W dalszej części artykułu dowiesz się wszystkiego, co powinieneś wiedzieć, jeśli chcesz podejść do szkolenia SEO.


  • Co to jest SEO?
  • Do kogo kierowany jest kurs pozycjonowania?
  • Czego nauczy Cię kurs pozycjonowania?
  • Kurs SEO - płatny czy darmowy?

Co to jest SEO?

Pozycjonowanie (nazywane również SEO) jest procesem poprawiającym widoczność danej witryny w sieci. W ramach SEO podejmowane są działania, które mają w rezultacie umieścić ją na najwyższych miejscach wyszukiwania w ramach ruchu organicznego i w oparciu o odpowiednie słowa kluczowe.

Główne czynności służące w pozycjonowaniu to:

  • Link building - budowanie sieci linków prowadzących na daną stronę.
  • Optymalizacja strony internetowej - dostosowanie treści witryny do wytycznych wyszukiwarek.

Do kogo kierowany jest kurs pozycjonowania?

Kurs SEO jest adresowany przede wszystkim do każdego, komu zależy na widoczności swojej strony w internecie. Pozycjonowanie stron przynosi też wyraźną korzyść dla właścicieli biznesów, w postaci większej ilości nowych klientów i lepszej rozpoznawalności.

Z takiego szkolenia powinny skorzystać także osoby, które należą do branży SEO lub działają na co dzień w obrębie marketingu internetowego, celem doskonalenia swojego warsztatu i poszerzania wiedzy.

Osoba, która współpracuje z agencjami SEO, również nie będzie stratna. Zgłębiając omawiany temat, będzie w stanie poprawnie rozliczyć agencję z działań w obrębie pozycjonowania stron WWW czy z zakresu link buildingu.

Czego nauczy Cię kurs pozycjonowania stron internetowych?

Każdy program szkolenia SEO zawiera przede wszystkim wiedzę na temat najważniejszych elementów, takich jak:

  • Content marketing, czyli tworzenie i dystrybucja treści na stronę internetową.
  • Wykorzystanie narzędzi Google, zwłaszcza Google Analytics oraz Google Search Console.
  • Analiza słów kluczowych pod kątem danej witryny.
  • Optymalizacja treści strony, zgodnie z wytycznymi Google.
  • Link building

Kurs SEO - płatny czy darmowy?

W sieci dostępnych jest wiele kursów, lecz są one w większości płatne. Dobry kurs pozycjonowania nie musi jednak wiązać się z wysoką ceną.

Dla osoby początkującej najlepszym rozwiązaniem jest darmowe szkolenie SEO, które pozwoliłoby zgłębić podstawy i zrozumieć zagadnienie optymalizacji stron internetowych.

Dalsze szlify taka osoba może już uzyskać w ramach płatnych, obszernych kursów SEO dostępnych na wielu platformach.