Co to jest analityka internetowa i dlaczego jest ważna?

Co to jest analityka internetowa i dlaczego jest ważna?

Co to jest analityka internetowa i dlaczego jest ważna? Przede wszystkim dzięki analityce można w efektywny sposób docierać do potencjalnych klientów, a także na bieżąco kontrolować opłacalność podejmowanych działań marketingowych. Poniżej rozwijamy po kolei dwa wspomniane punkty:

  1. Co to jest analityka internetowa?
  2. Dlaczego analityka internetowa jest ważna?

 


Jeżeli zastanawiasz się nad wdrożeniem analityki w swojej firmie, koniecznie zapoznaj się z dalszą częścią artykułu. Dzięki temu będziesz mógł podjąć właściwą decyzję biznesową, a przede wszystkim uniknąć wydatków ponoszonych na działania, które niekoniecznie trafiają do pożądanej grupy odbiorców.

Co to jest analityka internetowa?

Co to jest analityka internetowa i na co właściwie pozwala? Otóż analityka internetowa jest właściwie złożonym systemem, który zawsze powinno się brać pod uwagę, jeśli ma się firmową stronę internetową. System tego rodzaju pozwala podejmować dużo lepsze decyzje marketingowe i biznesowe. A zatem, jeśli zajmujesz się sprzedażą internetową lub chcesz reklamować swoje usługi i pozyskiwać nowych potencjalnych klientów, powinieneś zainteresować się analityką internetową.

Z analityki internetowej korzystają nie tylko pracownicy branży e-commerce, ale także serwisy informacyjne, witryny zajmujące się promocją konkretnej marki czy nawet różnego rodzaju blogi i portale. Dzięki analityce internetowej serwisy informacyjne mogą sprawdzić, które publikowane na danej stronie informacje docierają do użytkowników stosunkowo szybko. Ale co właściwie daje analityka internetowa?

Otóż analityka internetowa służy do mierzenia, gromadzenia i analizowania internetowych danych, które następnie bez problemu można zrozumieć i ostatecznie wykorzystać w celu ulepszenia działań marketingowych oraz biznesowych. W tym celu wykorzystuje się takie narzędzia jak Google Analytics, Google Search Console, Google Tag Manager czy Hotjar. Pierwsze narzędzie cieszy się aktualnie sporą popularnością z tego względu, że pozwala właściwie bezpłatnie monitorować ruch na stronie. Dodatkowo może ją przeanalizować w podstawowym zakresie. Ponadto w Google Analytics dostępne są takie wskaźniki jak współczynnik odrzuceń, sesje, wskaźnik konwersji, odsłony czy wskaźnik CTR.

Dlaczego analityka internetowa jest ważna?

Dlaczego warto postawić na analitykę internetową? Jeśli inwestujesz w różne kanały i narzędzia, ale jednocześnie nikt w Twojej firmie nie zajmuje się analityką internetową, jest spora szansa, że Twoje działania trafiają do błędnej grupy odbiorców. Dzięki statystykom możesz bez problemu sprawdzić, które decyzje marketingowe i biznesowe są trafne, a które nie.

Do korzyści analityki internetowej zalicza się nie tylko wspomniane zmniejszenie ryzyka działań online, ale także ułatwienie zarządzania swoją działalnością, zwiększenie efektywności organizacji oraz zbilansowanie koncentracji między wskaźnikami przeszłych, oraz przyszłych działań. Usprawni to również kampanie reklamowe i poprawi współczynnik konwersji, o ile oczywiście wszystkim zajmie się doświadczony analityk internetowy. Warto więc zgłębić temat analityki internetowej i znaleźć sposób na optymalizacje współczynnika konwersji.