Dobra optymalizacja strony – na co warto zwracać uwagę?

Dobra optymalizacja strony – na co warto zwracać uwagę?

Pozycjonowanie strony internetowej to narzędzie, które z czasem winduje ją na najwyższe pozycje w wyszukiwarce, co przyciąga nowych użytkowników i przekłada się na lepszą sprzedaż. Niektóre strony pozycjonują się lepiej, inne gorzej bądź wcale. Z tego powodu przed rozpoczęciem kampanii SEO witryna wymaga optymalizacji. O jakich elementach nie wolno zapomnieć, aby poprawić pozycjonowanie?


Optymalizacja treści na stronie

Jednym z kluczowych elementów optymalizacji strony www jest dopasowanie jej treści do algorytmów Google. W dużej mierze boty oczekują od witryny tego samego co użytkownicy. Innymi słowy, wzbogacając stronę o atrakcyjny content, można liczyć na lepsze efekty SEO. Warto prowadzić bloga firmowego, który stanowi idealną przestrzeń dla wykorzystywanych fraz kluczowych, a jednocześnie jest cennym poradnikiem dla odbiorców. Frazy kluczowe należy umieszczać w naturalnym kontekście, również uwzględniając ich odmianę. Teksty muszą być podzielone na nagłówki – od najważniejszych H1, po kolejne: H2, H3, itd. Nagłówki również są idealnym miejscem do umieszczenia fraz kluczowych. Wymagania SEO pod względem treści należy uwzględnić także przygotowując inne elementy strony – opisy usług, produktów, czy kategorii.

Linki wewnętrzne i zewnętrzne

Kolejnym niezwykle istotne czynnikiem rankingowym dla stron internetowych są linki. Można je podzielić na:

  • Linki zewnętrzne – prowadzące do strony z innych witryn. Na ich podstawie roboty Google stwierdzają, jak ważna dana strona jest dla innych użytkowników.
  • Linki wewnętrzne – stanowią hiperłącza pomiędzy poszczególnymi podstronami. Algorytmy Google korzystają z nich, aby ocenić, jak swobodnie użytkownicy mogą przemieszczać się po stronie.

Metadane

Metadane to w skrócie informacje dotyczące zawartości strony internetowej. W kodzie strony figurują w sekcji. Należą do nich:

  • Title – oznacza tytuł strony, który użytkownik widzi w karcie wyszukiwarki. Powinien odnosić się do treści, zawierać frazę kluczową i mieć długość około 70 znaków.
  • Description – zawiera opis zawartości strony, który użytkownicy widzą w wyszukiwarce poniżej tytułu i adresu. Optymalna długość to około 150 znaków.
  • Keywords – ten znacznik zgodnie ze swoją nazwą zawiera słowa kluczowe związane ze stroną.

Obrazy i teksty alternatywne

Optymalizacja obrazków na stronie ma znaczenie nie tylko z punktu pozycjonowania, ale także ze względu na naturalny ruch użytkowników, którzy coraz częściej wyszukują interesujące ich treści obrazkami. Warto zadbać o to, aby pliki z grafikami nie były zbyt duże i nie spowolniały ładowania się strony. Odpowiedni format pliku pozwala na jego skompresowanie. Każdy obrazek powinien być wyposażony w atrybut alt, czyli tekst alternatywny. Tekst powinien odnosić się do treści obrazka, ponieważ ma znaczenie dla algorytmów wyszukiwarki, ale także użytkowników.

Responsywność strony internetowej i szybkie ładowanie

Obecnie algorytmy Google przywiązują sporą wagę do responsywności strony, czyli możliwości swobodnego otwierania jej na urządzeniach mobilnych. Układ strony responsywnej zawsze dostosowuje się do ekranu urządzenia. Innym ważnym – a niekiedy bagatelizowanym czynnikiem – jest szybkość ładowania się konkretnych podstron. Nie wolno też zapomnieć o zabezpieczeniu strony – o nim stanowi certyfikat SSL.

 

Pragniesz wypromować swoją stronę na topowe miejsca w wyszukiwarce? Sprawdź, jak może ci w tym pomóc specjalizująca się w kampaniach internetowych Fabryka Marketingu.

Źródło: Publikacja partnera