Czym zajmuje się agencja reklamowa?

Czym zajmuje się agencja reklamowa?

Agencja reklamowa to firma, która tworzy i umieszcza reklamy dla klienta. Reklama często ma formę działań promocyjnych, reklamy prasowej lub telewizyjnej.


Agencja reklamowa to firma, która tworzy i umieszcza reklamy dla klienta. Reklama często ma formę działań promocyjnych, reklamy prasowej lub telewizyjnej.

Agencja reklamowa musi wziąć pod uwagę wiele czynników przy tworzeniu kampanii swojego klienta, w tym budżet na działania reklamowe, rodzaj grupy docelowej i wizerunek marki. Proces może być skomplikowany, ale zaczyna się od kreatywnego briefu, który wszystko wyjaśnia.

Agencje reklamowe – rodzaje

Agencje full service

Oferują full service, który świadczy każdy rodzaj usług, jaki agencja może zapewnić swojemu klientowi.

Agencje PR

Agencjami public relations są firmy odpowiadające za generowanie szumu o marce, zarówno online, jak i offline. Zajmują się relacjami z mediami, kampaniami w mediach społecznościowych, lokowaniem produktów, marketing influencer i nie tylko.

Agencja SEO/SEM

Działania agencji marketingu cyfrowego pomagają markom zwiększyć ich zasięg organiczny dzięki usługom SEO lub reklamom typu pay-per-click. Wybierając tego typu agencję wybieramy specjalistów mających doświadczenie w sieci internetowej i google i specjalizujących się tworzeniem stron docelowych i niestandardowych aplikacji internetowych w celu generowania konwersji danych.

Agencja kreatywna

Agencje kreatywne zawsze szukają nowych sposobów wykorzystania swojej kreatywności do optymalizacji obecności marki w social media i promocji jej. Projektują infografiki, filmy i inne treści, które można wykorzystać w internecie, na platformach społecznościowych, a nawet w kampaniach PR.

Domy produkcji

Domy produkcji filmowej tworzą reklamy, których treści będą emitowane w telewizji lub na platformach wideo online, takich jak YouTube czy Facebook. Firmy te często wybierają interaktywną stronę reklamy oraz współpracują z celebrytami również dla potrzeb promowania i sprzedaży marek, które reprezentują.

Przeczytaj też: Agencja interaktywna - Co to jest?

Czym zajmuje się agencja reklamowa? Jakie są zadania agencji reklamowych

Agencja reklamowa to firma, która specjalizuje się w tworzeniu i umieszczaniu danych reklam. Zatrudniają oni kreatywne zespoły, takie jak graficy, dyrektorzy artystyczni, copywriterzy i account managerowie, do tworzenia kampanii reklamowych dla swoich klientów. Marki współpracujące z agencją reklamową zazwyczaj płacą prowizję – 10% – od kwoty, którą wydają na reklamę swojego produktu lub usługi.

Działalność agencji reklamowej na rynku światowym można spotkać od dziesięcioleci, ale wraz z wprowadzeniem technologii cyfrowej pojawił się jej gwałtowny wzrost. W 2020 roku przychody z agencji w samych Stanach Zjednoczonych wzrosły o 47% i wyniosły 4 miliardy dolarów. Branże reklamowe stają się coraz bardziej popularne, ponieważ są w stanie świadczyć firmom działania marketingu cyfrowego, które umożliwiają im skuteczną ekspansję na nowe rynki i rozwijanie działalności w Internecie. Polskie agencje reklamowe mają opinię bardzo kompetentnych. Jeśli chcesz, aby Twój branding był na najwyższym poziomie, najlepiej zacząć od współpracy z jedną z najlepszych firm marketingowych w Polsce.

Agencje reklamowe są odpowiedzialne za marketing i promocję marek i produktów za pomocą komunikatów promocyjnych i perswazyjnych, a także technik marketingu, takich jak branding, badania sektora i spostrzeżenia konsumentów. Mogą również świadczyć usługi projektowe w celu opracowania logo lub innej grafiki dla produktów biznesowych. Agencje reklamowe mogą również pomóc w kwestiach, takich jak sposób marketingu na arenie międzynarodowej lub sposób radzenia sobie z różnymi formalnościami.

Rodzaj świadczonych usług agencji reklamowej:

  1. usługi marketingowe – agencja może pełnić rolę konsultanta marketingowego dla branży klienta. Będą tworzyć kampanie dla produktów lub usług.
  2. Branding Services- zadaniem agencji jest budowanie świadomość marki dla firm poprzez tworzenie strategii promocyjnych i budowania wizerunku firmy.
  3. Public Relations Services – agencja może również pełnić funkcję public relations dla określonych klientów lub marek, oferując komunikaty prasowe, wywiady z przedstawicielami środków masowego przekazu itp.
  4. Druk reklamowy – z agencjami reklamowymi często współpracują drukarnie świadczące usługi jako podwykonawca w zakresie druku dla agencji reklamowych
Źródło: Publikacja partnera