Jak zadbać o swoje rzeczy na czas przeprowadzki?
Każda zmiana miejsca zamieszkania to z reguły dla większości osób ogromne wydarzenie, nawet jeżeli nowe lokum znajduje się w obrębie tego samego miasta. Zdarza się, że przeprowadzka to dla nas prawdziwa szansa na rozpoczęcie nowego rozdziału w życiu. Zanim jednak w pełni będziemy mogli się tym cieszyć, czeka nas zorganizowanie całego tego procesu, który pod wieloma względami może być problematyczny. Jak zorganizować przeprowadzkę i w czym pomogą nam tutaj boxy samoobsługowe?
Przeprowadzka – jak zorganizować przewóz rzeczy?
Zdecydowanie jednym z najważniejszych elementów każdej przeprowadzki jest przygotowanie swojego dobytku do ewentualnego transportu. Niezależnie od tego, czy nasze nowe mieszkanie znajduje się zaledwie kilka ulic dalej, czy też przenosimy się do miasta na drugim końcu Polski, konieczne jest zabezpieczenie wszystkich przedmiotów w taki sposób, by nie uszkodziły się podczas transportu.
Z odpowiednim wyprzedzeniem należy zatem zgromadzić zapasy kartonowych pudeł, folii bąbelkowej, taśm, tektury czy też starych gazet, które mogą posłużyć jako wypełniacz kartonów. Pamiętajmy o tym, by nie zapełniać pudełka w całości, szczególnie jeśli wkładamy do niego dość ciężkie rzeczy. W przeciwnym wypadku nawet najwytrzymalsze opakowanie kartonowe może zwyczajnie pęknąć przy próbie jego przeniesienia. Dobrze jest także podpisać każde pudło z osobna, co w późniejszym czasie ułatwi nam ich rozpakowywanie bez niepotrzebnego zamieszania.
Jeśli nie przewozimy zbyt wielu rzeczy (bo przykładowo meble są już na miejscu) możemy z pewnością zorganizować przewóz na własną rękę, w innym przypadku zaś dobrze jest zastanowić się nad zatrudnieniem profesjonalnej firmy przeprowadzkowej. Wbrew pozorom może to być o wiele tańsze rozwiązanie, szczególnie kiedy nasze auto nie posiada wystarczająco dużo miejsca, w związku z czym musielibyśmy wykonać kilka kursów, żeby dostarczyć wszystko do nowego lokum.
Przechowanie przedmiotów na czas przeprowadzki
Nawet jeśli jesteśmy osobami ze sporym zmysłem organizacyjnym, w związku z czym zaplanowanie dużych przedsięwzięć nie sprawia nam większych trudności, to niestety na niektóre zdarzenia nie mamy po prostu wpływ. Dość łatwo wyobrazić sobie sytuację, w której nadchodzi dzień na opuszczenie dotychczasowego mieszkania, a jednocześnie... w nowym wciąż jeszcze trwają prace wykończeniowe, które uniemożliwiają zatrzymanie się tam jeszcze przez kilka najbliższych nocy. Zwykle umowę najmu czy sprzedaż lokalu finalizujemy wcześniej, może się więc okazać, że nowi lokatorzy są już gotowi zająć nasze aktualne cztery kąty, a my nadal nie mamy możliwości przeniesienia się do innych.
Co w takim przypadku? O ile nocleg zapewne z łatwością znajdziemy u rodziny czy znajomych, o tyle trudniej jest przechować cały swój dobytek. Rozwiązaniem mogą się okazać boxy samoobsługowe, znane także pod ogólną nazwą self storage. Co to takiego? To usługa, która polega na wynajmowaniu powierzchni do przechowywania o wybranym przez klienta metrażu. Możemy tam umieścić meble, część ubrań, sprzęt sportowy czy też urządzenia elektroniczne, jednym słowem cokolwiek, co chcemy zabrać ze sobą przy przeprowadzce.
W Polsce takie boxy możemy znaleźć na terenie Warszawy, Krakowa, Wrocławia, Poznania i Trójmiasta dzięki firmie Less Mess Storage – wszystkie dostępne lokalizacje znajdziesz na https://www.lessmess.storage/lokalizacje/. Podpisana z nimi umowa najmu obejmuje czas nieokreślony, zatem sami decydujemy, jak długo będziemy użytkować dane pomieszczenie. Ponadto wstęp do przechowalni mamy nieograniczony pod względem dnia czy pory. Rzeczy mogą tam na nas zaczekać, aż nasze nowe mieszkanie będzie gotowe do wprowadzenia się. Jest to z pewnością wygodny i zarazem bezpieczny sposób na przechowywanie, na dodatek w odpowiednich warunkach.