Co sprzedawać w internecie: propozycje kategorii produktowych

Co sprzedawać w internecie: propozycje kategorii produktowych

Planujesz rozpocząć działalność w e-commerce i zastanawiasz się, od czego zacząć sprzedaż? A może chcesz poszerzyć asortyment swojego sklepu internetowego o produkty, które mogą cieszyć się dużym zainteresowaniem w kolejnych latach? Dobra reklama pomoże Ci sprzedać wszystko, jednak pewne trendy na rynku konsumenckim da się zauważyć. Dlatego bez zbędnego przedłużania przejdźmy do przedstawienia kilku kategorii produktów, których sprzedaż w internecie regularnie zyskuje na popularności.


Żywność ekologiczna /  BIO

Dzięki działalności blogerów kulinarnych oraz reprezentujących branżę fitness rośnie świadomość zdrowego żywienia. Skrupulatne sprawdzanie składu żywności na etykietach przestało być już domeną wyłącznie dietetyków i wyczynowych sportowców. Dzisiaj coraz więcej osób jest świadomych tego, że jesteśmy tym, co jemy. Dlatego żywność ekologiczna i BIO cieszy się coraz większą popularnością wśród osób, które chcą w ten sposób dbać o swoje zdrowie.

Co więcej, zakupy eko-żywności bardzo często robione są właśnie w specjalistycznych sklepach internetowych, w których dostępność różnorodnych produktów jest największa. Jeśli zatem nie masz pomysłu co sprzedawać w internecie, możesz zacząć właśnie od tej branży.

Kosmetyki naturalne

Świadomość konsumencka rośnie także w branży kosmetycznej. Coraz więcej osób decyduje się rezygnować z rozpoznawalnych marek kosmetyków na rzecz produktów ekologicznych, wegańskich i stworzonych wyłącznie ze składników pochodzenia naturalnego. W podejmowaniu decyzji konsumenckich coraz częściej bierzemy dziś pod uwagę nie tylko własną korzyść, ale też dobro planety czy ukrócenie cierpienia zwierząt. Cenione stają się także rodzime kosmetyki, których nie trzeba importować z zagranicy, dzięki czemu redukowany jest ślad węglowy.

W stacjonarnych drogeriach ekologiczne, wegańskie i naturalne kosmetyki wciąż nie stanowią stałego elementu asortymentu. Dlatego też bardzo często pierwszym wyborem przy poszukiwaniu tego typu produktów jest właśnie internet.

Sprzęt i akcesoria wspierające pracę zdalną i naukę z domu

Mogło się wydawać, że pandemia koronawirusa, która rozpoczęła się w 2020 roku, tylko na jakiś czas zmieniła oblicze naszej pracy czy nauki. Okazało się jednak zdalna praca czy nauka na dobre zagościły w naszym życiu, nawet pomimo zniesienia epidemicznych restrykcji. Aby jednak pracować z domu lub uczyć się bez przeszkód potrzebne są peryferyjne akcesoria do komputera, takie jak:

  • kamery internetowe;
  • mikrofony;
  • statywy;
  • lampy LED.

Militaria i samoobrona

Niespokojne czasy budzą w ludziach wzmożoną potrzebę poczucia bezpieczeństwa. Stąd sporym zainteresowaniem cieszą się w ostatnich czasach militaria i akcesoria do samoobrony. Dlatego może być to ciekawy pomysł na zbudowanie cieszącego się sporym zainteresowaniem asortymentu sklepu internetowego w tym i kolejnym roku. W tej kategorii sprzedawać możesz m.in.:

  • gazy pieprzowe;
  • pałki teleskopowe i gumowe;
  • paralizatory;
  • pistolety gazowe;
  • broń na gumowe kule;
  • odstraszacze i systemy alarmowe;
  • akcesoria pierwszej pomocy;
  • odzież ochronną.

Narzędzia i akcesoria DIY

Z roku na rok cen sprzedawanych artykułów rosną. Ludzie szukają różnych sposobów na oszczędności, a jednym z nich jest rezygnacja z zakupów i wytwarzanie pewnych produktów czy nawet żywności samodzielnie. Dlatego w Twoim sklepie internetowym w bieżącym roku powodzeniem mogą cieszyć się m.in.:

  • narzędzia ogrodowe, ułatwiające uprawy roślin jadalnych;
  • nasiona i sadzonki;
  • narzędzia i elektronarzędzia;
  • materiały konstrukcyjne, np. drewno, metalowe profile, tworzywa sztuczne, płótna;
  • surowce żywnościowe, np. mąka do wypieku domowego chleba, słody do warzenia domowego piwa itp.;
  • marynaty i przyprawy;
  • formy do wypieków, fermentatory, weki, szynkowary, akcesoria do wędliniarstwa i serowarstwa itp.

Wpisanie się w trendy, a także potrzeby i motywacje konsumentów może znacznie ułatwić Ci generowanie satysfakcjonujących zysków ze sprzedaży online. Wymienione wyżej pomysły mogą w nadchodzącym roku okazać się bardzo korzystnym wyjściem dla e-commerce’ów.