Skuteczne działania leads generation dla marketingu B2B

Skuteczne działania leads generation dla marketingu B2B

Niezależnie od branży i rozmiaru firmy, prowadzony przez nią marketing B2B nakierowany jest zawsze na jeden cel – dotarcie do jak największej liczby potencjalnych klientów. Leads generation, czyli pozyskiwanie danych kontaktowych osób i organizacji skłonnych do skorzystania z oferty, to trudna sztuka, w której konieczne jest ciągłe zdobywanie wiedzy. Szkolenie się w tym zakresie jest obowiązkiem każdego marketera i właściciela firmy.


Skuteczne działania leads generation dla marketingu B2B

Prowadzenie kampani skierowanych do klienta biznesowego wymaga zupełnie innego podejścia, niż w przypadku akcji promocyjnych B2C. Każda z tych relacji posiada własne uwarunkowania, które należy uwzględnić podczas przygotowywania strategii. Czym różni się marketing B2B od B2C? Najważniejszą kwestią jest odmienny charakter procesu decyzyjnego - klient indywidualny jest zupełnie niezależny w swoich wyborach, natomiast w firmie każdy zakup jest analizowany przez kilkuosobowy zespół ekspertów. Działania leads generation powinny w takim wypadku obejmować kilku decydentów, bo kontakt z pojedynczą osobą może okazać się niewystarczający.

Budowanie wielu punktów styku z firmą to złożone zadanie, warto więc zakupić profesjonalne szkolenie z tego obszaru. Inwestycja w kompetencje pracowników może przynosić naprawdę imponujący zwrot, dlatego każda firma powinna znaleźć w swoim rocznym budżecie miejsce na kilkudniowe warsztaty. Dostępne na rynku kursy pomogą uzupełnić wiedzę zarówno jeśli chodzi o marketing B2B, jak i B2C, choć trzeba zaznaczyć, że szkolenie dotyczące relacji biznesowych może być trudniej dostępne, niż to dedykowane obsłudze klientów indywidualnych.

Co zawiera szkolenie z zakresu leads generation w B2B?

Kluczowym elementem każdych działań promocyjnych jest skuteczny content marketing. W przypadku odbiorcy B2C bazuje on na emocjach i zachętach do impulsywnych wyborów, natomiast w relacjach biznesowych priorytetem jest zapewnienie konkretnej wartości dodanej. W jaki sposób można ją dostarczyć? Marketing B2B powinien kłaść nacisk na treści edukacyjne i sprzedażowe, takie jak podcasty, webinary lub posty na blogu i w mediach społecznościowych. Działania contentowe nastawione na przekazywanie wiedzy ułatwiają leads generation, dlatego dedykowane warsztaty pomogą zbudować ekspercki status w oczach odbiorcy.

Trudno wyobrazić sobie szkolenie, które nie uwzględni profesjonalnych narzędzi ułatwiających utrzymywanie relacji z potencjalnym klientem. Doskonałym przykładem mogą być automatyzacje mailingowe - warto omówić na szkoleniu gotowe schematy, aby wdrożyć je w strategię marketingową. Istotną kwestią jest również monitorowanie optymalizacji strony internetowej. Zastosowanie narzędzi mierzących jakość treści ma kluczowy wpływ na leads generation, bo trudno dotrzeć do potencjalnego klienta bez angażującego contentu. Szkolenie powinno uwzględnić również szereg rozwiązań z rodziny Google - zarówno tych darmowych (np. Google Tag Manager i Google Analytics), jak i płatnych (np. Google Optimize). Umiejętna obsługa powyższych narzędzi znacząco podnosi skuteczność marketingu B2B, dlatego warto w pełni wykorzystać ich potencjał.