Na co zwrócić uwagę wybierając grafika komputerowego do firmy?

Na co zwrócić uwagę wybierając grafika komputerowego do firmy?

Wybór odpowiedniej osoby, odpowiedzialnej za element treści, który nie tylko widoczny jest jako pierwszy, ale także najbardziej zapada w pamięć to zadanie, do którego należy podejść odpowiedzialnie. Dlatego też zanim przystąpisz do szukania odpowiedzi na postawione pytanie tytułowe, poddaj pod namysł pewne istotne elementy.


Zacznij od określenia swoich potrzeb 

Czy Twój biznes znajduje się na etapie, w którym fachowa pomoc do tworzenia jest potrzebna? Tworzenie treści graficznych to obszar zyskujący na dostępności. Nauka grafiki komputerowej to już nie tylko pasja na wyselekcjonowanej garstki ekspertów. Rozwój programów i ofert szkoleń w tym zakresie sprawia, iż kompetencje te można rozwinąć, nawet bez szczególnie rozwiniętego zmysłu estetyki i artystyczności. Jeśli jednak czujesz, iż jest to odpowiedni moment na nawiązanie współpracy z kimś posiadającym fachową wiedzę, zadbaj by współpraca ta przebiegła jak najlepiej. Odpowiedz sobie na pytania odnośnie tego co od niej oczekujesz oraz w jakim kierunku zmierzasz. Wyznaczenie jasnych celów i oczekiwań sprawi, iż przebieg tej współpracy będzie lepszy, dla każdej ze stron.

Sytuacja na rynku

Na wstępnym etapie selekcji, posiadając wiele różnorodnych ofert od osób, które potencjalnie mogłyby pomóc Ci w realizacji Twoich założeń poznasz lepiej reala związane z wyborem. Porównując i zestawiając je ze sobą zauważysz różnice w doświadczeniu – czy nauka grafiki komputerowej związana jest z wyborem tej ścieżki podczas edukacji, czy może dla innych, ukończeniem odpowiednich kursów i szkoleń, być może ktoś jest samoukiem? Żadna z tych ścieżek nie powinna przekreślać szans danej osoby – liczą się przecież praktyczne umiejętności jakimi dysponuje.

Różnice pojawiać się będą także na płaszczyźnie podejmowanych wcześniej zleceniach i ich charakterze czy także różnorodne style i formy współpracy, wraz z ich wyceną. Pozostań otwarty na wiele możliwości, ale też bądź świadom kwestii swoich potrzeb (np. czasu w jakim dany projekt ma zostać zrealizowany) lub budżetu jakim dysponujesz. Sam życiorys czy historia zatrudnienia to nie wszystko, warto poznać bliżej daną osobą oraz zweryfikować na ile jest to osoba, która pasuje do danego projektu.

Poznaj bliżej osobę, z którą chciałbyś wejść we współpracę

Czas odpowiedzieć sobie na pytanie czy naprawdę do siebie pasujecie. Czy dana osoba pracowała wcześniej nad podobnym projektem do twojego, czy interesuje się polem, w którym działasz i dobrze zrozumie Twoje potrzeby i założenia. Dowiedz się także, co stanowi inspirację dla danej osoby, w jaki sposób pracuje, jak przebiega jej proces twórczy. Kunszt techniczny, posiadane umiejętności i dokonania to są istotne, istotny jest także potencjał, którego efekty widoczne są dopiero w momencie zaangażowania w proces. Poznając ją bliżej możemy zauważyć zaangażowanie, motywacje czy styl pracy, które często determinować mogą o powodzeniu lub trudnościach na drodze do realizacji wspólnych założeń.

Możesz także poznać opinie innych, dowiedz się jak wyglądały poprzednie kolaboracje, jaką opinią i pozycją dana osoba cieszy się w swoim zawodowym środowisku, poznaj jej reputacje i powody, dla których to właśnie na tę osobę padł wcześniej wybór.

Mini-projekt

Zakładając współpracę przy ważnym projekcie, warto sprawdzić, jak ona przebiegnie zanim zlecimy jego realizacje. Jest to także odpowiednia strategia, gdy planujemy dłuższą formę zatrudnienia, nad więcej niż tylko jednym projektem. Zlecić można pracę o mniejszej istotności, obciążoną mniejszym ryzykiem kosztów błędów czy przedłużeń, gdzie naprawdę sprawdzić możemy to jak dana osoba działa. Omówmy przy tym deadline’y, wersje próbne, elastyczność, komunikacje podczas procesu czy przede wszystkim, także i efekty końcowe realizacji zadania. Praktycznie przetestowanie umiejętności w wersji demo może nam powiedzieć więcej niż wszelki research co do poprzednich dokonań.

Pozostaw miejsce na rozwój – bądź elastyczny i gotowy na pomoc

Ocena rezultatów działań to nie tylko kwestia podliczenia z jej jednego końca łańcucha wymiany. Rozlicz także i siebie. Pamiętaj o odpowiednim przedstawieniu swoich pomysłów, pomocy w ich realizacji, dopracowaniu, wypracowanie wspólnego stylu oraz charakteru współpracy. Jeżeli nie jesteś zadowolony z efektów końcowych, daj szansę wprowadzić korekty, nie oczekuj natychmiastowej perfekcji i zrealizowania Twoich założeń dokładnie tak jak je sobie wyobrażałeś. Pracujesz z ekspertem, daj mu działać i robić swoje, przy jednoczesnej komunikacji i wsparciu, by jak najlepiej wyrazić jakie efekty pragniesz by zostały osiągnięte. W ten sposób osiągniesz efekty, które wcześniej wydawały się spoza możliwego zasięgu.