Tajemniczy Klient w optymalizacji procesu sprzedaży

Tajemniczy Klient w optymalizacji procesu sprzedaży

Optymalizacja procesu sprzedaży w dużej mierze nakierowana jest na to, aby klienci byli jak najbardziej zadowoleni z poziomu świadczonych usług. Dobrą metodą, która może wspomóc te działania jest Tajemniczy Klient. Na czym ona polega? Odpowiedź poniżej.


Kim jest Tajemniczy Klient?

Tajemniczy Klient czy też Mystery Shopper to profesjonalny audytor, który zachowując się jak typowy klient danego sklepu lub punktu usługowego obserwuje lokal, rozmawia z pracownikami, ocenia poziom obsługi. Przeprowadzany przez niego audyt jest niejawny, w związku z czym nie sposób się do niego przygotować (na przykład poprzez eliminację pewnych mechanizmów "na pokaz"). Sprawia to, iż wyniki badania są wiarygodne i pomagają w rzeczywisty sposób ocenić jakie zmiany można wprowadzić, aby zoptymalizować sprzedaż.

Jak wygląda badanie Mystery Shopper?

Mystery Shopper wciela się w rolę zwyczajnego klienta. Wizytuje on punkty sprzedaży czy lokale usługowe i wykorzystując przyjęty w danym zleceniu scenariusz, zbiera informacje na temat obsługi, kwalifikacji załogi. Badanie przebiega na przykład jak zwyczajna wizyta w sklepie – audytor poprosić może na przykład o poradę zakupową, zarekomendowanie konkretnych produktów, sprawdzenie dostępności danego przedmiotu.

Podczas badania, Tajemniczy Klient sprawdza jak działa serwis w danym punkcie, jak dobrze w bieżącej ofercie zorientowany jest personel, a także na ile radzi on sobie z prezentacją oferty. Duże znaczenie ma tu samo podejście do klienta, które składa się na ogólny User experience. Taka metoda badawcza pozwala ocenić w miarodajny sposób profesjonalizm zespołu, jego zaangażowanie, umiejętności interpersonalne. W czasie badania audytor ocenia też sam punkt, chociażby pod kątem panującej w nim higieny, porządku, ogólnego układu lokalu, tego na ile klienci czują się w danym miejscu dobrze.

Więcej na temat metody Tajemniczy Klient znaleźć można na stronie https://oexcursor.pl/baza-wiedzy/tajemniczy-klient-mystery-shopper/. OEX Cursor ma wieloletnie doświadczenie na rynku, które wykorzystuje, aby w najlepszy sposób dopasować metodologię danego badania do konkretnego zlecenia. Każdy audyt poprzedzony jest przygotowaniem zindywidualizowanego scenariusza, a kończy się spisaniem szczegółowego raportu. Dzięki temu, wprowadzanie zmian jat efektywne i możliwe bez ponoszenia zbędnych kosztów.

Źródło: Publikacja partnera