Kody QR w marketingu - podpowiadamy do czego mogą się przydać

Kody QR w marketingu - podpowiadamy do czego mogą się przydać

Kody QR to bardzo fajne i praktyczne rozwiązanie, które doceni wielu przedsiębiorców. Dlaczego? Ponieważ pozwalają one łatwo i wygodnie przekazać użytkownikiem sporo informacji. Jak to możliwe? Czym są i jak działają kody QR? I w jakich dziedzinach takie rozwiązanie sprawdzi się najlepiej?


QR co to właściwie jest?

O kodach QR mówi się obecnie naprawdę dużo i chyba każdy wie jak takie coś wygląda. Pełna nazwa kodów QR to Quick Response Code. Rozwiązanie po raz pierwszy pojawiło się w Japonii, jako sposób na to, aby ułatwić działania logistyczne w transporcie i przemyśle. Skuteczność tego rozwiązania okazała się na tyle efektowna, że szybko zyskało zwolenników na całym świecie.

Kod QR to pewien znak graficzny. Na kwadratowej przestrzeni znajduje się wiele tzw. modułów, czyli ciemniejszych i jaśniejszych pól, które odpowiednio umieszczone pozwalają na kodowanie określonych informacji. Jeśli uważnie się przyjrzeć, to poszczególne moduły mają różne wielkości, są inaczej rozmieszczone, zatem mają inne znaczenie. Mimo że w kodach QR zazwyczaj używana jest biel i czerń, to możliwe jest włączenie również innych barw. Ważne, aby zachować odpowiedni kontrast między nimi, by skaner mógł bez problemu odkodować wiadomość.

Dowiedz się, w jaki sposób tworzyć kody QR w tym poradniku:
https://nano.komputronik.pl/n/co-to-kod-qr-jak-skanowac/

Jakie wiadomości można zakodować w kodzie QR?

Zaletą kodów jest możliwość przekazania użytkownikom szeregu ważnych informacji w bardzo łatwy i wygodny sposób. Kod w postaci obrazkowej to najczęściej dane teleadresowe firmy, adres strony internetowej, e-mail, czyli takie informacje, które mogą potencjalnemu klientowi ułatwić kontakt. Ale to nie jedyne możliwości, bo coraz częściej stosowane są także w innych dziedzinach życia.

Jakie możliwości stwarzają kody QR?

Pomimo że początkowo kody zostały stworzone z myślą o transporcie, przemyśle i logistyce, to obecnie zastosowanie jest znacznie szersze. Coraz większe znaczenie zyskują również w marketingu. Jak to możliwe?

Rozwiązanie, jakim jest kod QR zyskało naprawdę dużą popularność. Te mniejsze lub większe graficzne znaki znajdują się na produktach, jak zabawki, książki, a nawet leki. Pojawiają się również na plakatach reklamujących wydarzenia kulturalne czy sportowe. To doskonały sposób, aby rozreklamować dane wydarzenie.

Kody QR w marketingu

Duże znaczenie nadal zyskują kody QR w marketingu, szczególnie, że można z nich korzystać także pozostając w trybie offline. Dla menedżerów i właścicieli firm QR Code jest świetnym narzędziem ułatwiającym komunikację, a także pozwalającym łatwo wprowadzić zakodowane zmiany. Jest to zatem rozwiązanie wygodne i praktyczne.

Przygotowując kod dla swojej firmy warto kierować się określonymi zasadami netykiety, o której więcej przeczytasz tutaj. Ponadto warto dobrze przemyśleć, jakie informacje chcemy zawrzeć w kodzie tak, aby po rozszyfrowaniu był on czytelny i atrakcyjny dla użytkownika. Chodzi o to, aby zachęcić potencjalnego klienta do kontaktu i skorzystania z oferty.

Nietypowe zastosowania kodów QR

Warto dodać, że kody QR mogą być wykorzystywane także w mniej typowych wariacjach. To świetny sposób na to, aby pokazać klientowi sposób dotarcia do Twojej firmy. Prowadząc sklep internetowy potencjalnie dobrym rozwiązaniem, które może wpłynąć na zwiększenie sprzedaży jest umożliwienie przejścia (przy pomocy QR Code) do sklepu internetowego, gdzie można poznać pełen asortyment produktów.

Niecodziennym wariantem użycia kodów QR są również kartki okolicznościowe. To rozwiązanie, z którego skorzystać mogą zarówno firmy, jak i osoby indywidualne, bo należy podkreślić, że stworzenie dowolnego kodu nie należy do działań najtrudniejszych, szczególnie, że w Internecie dostępne są darmowe generatory kodów.

Więcej newsów technologicznych znajdziesz na portalu NANO

Źródło: Publikacja partnera