Microsoft przejmie Activision Blizzard

Microsoft przejmie Activision Blizzard

Legendarne gry, wciągająca interaktywna rozrywka i doświadczenie w publikacji nowych tytułów przyspieszą rozwój działalności gamingowej Microsoftu (Microsoft Gaming), obejmującej gry na urządzenia mobilne, komputery stacjonarne, konsole i w chmurze.


Przy trzech miliardach aktywnych graczy, których szeregi powiększyły się o nowe pokolenie zanurzone w radości płynącej z interaktywnej rozrywki, gaming jest dzisiaj największą i najszybciej rozwijającą się formą rozrywki. Dzisiaj, spółka Microsoft Corp. (Nasdaq: MSFT) ogłosiła plany przejęcia Activision Blizzard Inc. (Nasdaq: ATVI), lidera branży produkcji gier i publikacji treści rozrywki interaktywnej. Przejęcie to przyspieszy rozwój działalności gamingowej Microsoftu obejmującej gry na urządzenia mobilne, komputery osobiste i w chmurze, dostarczając materiałów do budowy wirtualnego świata metaverse.

Microsoft przejmie spółkę Activision Blizzard za cenę 95,00$ za akcję, w drodze transakcji gotówkowej wycenianej na 68,7 mld $, włączając w to aktywa pieniężne netto Activision Blizzard. Po zamknięciu transakcji Microsoft zajmie pozycję trzeciej pod względem osiąganych przychodów firmy gamingowej na świecie, po Tencent i Sony. Planowane przejęcie obejmuje kultowe tytuły stworzone przez studia Activision, Blizzard, czy King, takie jak "Warcraft," "Diablo," "Overwatch", "Call of Duty" czy "Candy Crush", nie wspominając o działaniach w dziedzinie eSportu na skalę globalną za pośrednictwem Major League Gaming. Firma ma studia na całym świecie i zatrudnia blisko 10 000 pracowników.

Bobby Kotick zachowa stanowisko dyrektora generalnego Activision Blizzard, przy czym ze swoim zespołem nadal będzie koncentrować się na podejmowaniu coraz większych starań ukierunkowanych na umocnienie kultury organizacyjnej i przyspieszenie rozwoju działalności. Po zamknięciu transakcji, nadzór nad działaniami Activision Blizzard przejmie Phil Spencer, dyrektor generalny Microsoft Gaming.

„Gaming to obecnie najbardziej dynamiczna i ekscytująca kategoria rozrywki na wszystkich platformach i odegra kluczową rolę w rozwoju platform metaverse – powiedział Satya Nadella, przewodniczący i dyrektor generalny Microsoft. - Inwestujemy w światowej klasy treści, społeczność i w technologię chmury, aby zapoczątkować nową epokę gamingu, która na pierwszym miejscu stawia graczy i twórców i sprawia, że granie będzie bezpieczne, niedyskryminujące i dostępne dla każdego”.

„Gracze na całym świecie uwielbiają gry Activision Blizzard i wierzymy, że ich kreatywne zespoły największe osiągnięcia mają jeszcze przed sobą - powiedział Phil Spencer, dyrektor generalny Microsoft Gaming. - Razem zbudujemy przyszłość, w której ludzie będą mogli wybierać gry, jakie chcą, z dowolnego miejsca”.

„W okresie ostatnich trzydziestu lat nasze ogromnie utalentowane zespoły stworzyły jedne z najbardziej popularnych gier – powiedział Bobby Kotick, dyrektor generalny Activision Blizzard. - Połączenie światowej klasy talentów Activision Blizzard i ich niesamowitych gier z technologią, dystrybucją, dostępem do utalentowanych ludzi, ambitną wizją i zaangażowaniem w branżę gamingową i eliminację dyskryminacji, umożliwi nam pozostanie na naszej ścieżce sukcesu w branży charakteryzującej się coraz większą konkurencyjnością”.

Gry mobilne stanowią największą część branży gamingowej, a niemal 95% wszystkich graczy na całym świecie korzysta z gier na urządzenia mobilne. Poprzez świetne zespoły i doskonałą technologię, Microsoft i Activision Blizzard zapewnią graczom możliwość cieszenia się z najbardziej wciągających gier jak „Halo” i Warcraft”, dosłownie wszędzie tam, gdzie chcą. A jeśli chodzi o takie gry jak „Candy Crush”, działania Activision Blizzard w sektorze gier mobilnych mocno zaznaczyły swoją obecność i są dla Microsoft szansą w tym dynamicznie rozwijającym się segmencie.

Przejęcie również umacnia ofertę Microsoft Game Pass, poprzez plany uruchomienia gier Activision Blizzard w ramach subskrypcji Game Pass, która osiągnęła kolejny krok milowy przekraczając poziom 25 milionów subskrybentów. Biorąc pod uwagę niemal 400 milionów aktywnych graczy miesięcznie i tytuły Activision Blizzard o wartości trzech miliardów dolarów, przejęcie to sprawi, że Game Pass zapewni jedną z najatrakcyjniejszych i najbardziej zróżnicowanych ofert treści gamingowych w branży. Po finalizacji, Microsoft zyska 30 wewnętrznych studiów zajmujących się tworzeniem gier komputerowych, z dodatkowymi możliwościami w zakresie publikacji i e-sportu.

Transakcja podlega zwyczajowym warunkom zamknięcia, ukończeniem oceny organu regulacyjnego i uzyskaniem zgody akcjonariuszy Activision Blizzard. Zamkniecie transakcji planowane jest na rok obrotowy 2023 i przyczyni się do wzrostu zysku na jedną akcję, określonego według zasad rachunkowości innych niż GAAP Transakcja została zatwierdzona przez Rady Dyrektorów Microsoft i Activision Blizzard.

Źródło: PAP MediaRoom