Młodzi ludzie pracując zdalnie słabiej się rozwijają

Home office ma swoje ciemne strony. Już niemal 3 na 4 młode osoby twierdzą, że na pracy zdalnej ciepią ich relacje z pracownikami. Podobnie myślą liderzy biznesu, z których aż 9 na 10 jest przekonanych, że młodych ludzi dotknął kryzys rozwojowy związany z COVID-19. Zdaniem ekspertów Personnel Service, bezpośredni kontakt z punktu widzenia pracowników bez doświadczenia jest kluczowy. Dlatego rozmowy online nie mogą całkowicie zastąpić spotkań twarzą w twarz. W najbliższym czasie menadżerowie powinni skupić się na odbudowie relacji między pracownikami.

Według badania przeprowadzonego przez Linkedin w Wielkiej Brytanii, przeważająca większość (87%) liderów biznesu twierdzi, że możliwości rozwoju kariery zawodowej młodych ludzi zostały mocno obniżone w wyniku wydłużającego się okresu pracy w domu przez COVID-19. Badanie przeprowadzono wśród 250 członków kadry kierowniczej wyższego szczebla w firmach zatrudniających powyżej 1 tys. pracowników i osiągających obrót roczny powyżej 250 mln funtów.

Trudniejsza adaptacja i budowanie relacji

Prawie jedna trzecia (30%) liderów biznesu uważa, że wyzwaniem dla młodych ludzi było wdrożenie, gdy zaczynali swój pierwszy dzień pracy z domu. Kolejne 42% badanych przyznaje, że zdolność młodych ludzi do budowania trwałych relacji ze współpracownikami podczas pracy zdalnej była obniżona.

- Praca zdalna jest ogromnym wyzwaniem i testem dla nas wszystkich. Kluczową rolę pełnią w tej sytuacji menadżerowie, którzy nadzorują, jak pracownicy radzą sobie z nowymi warunkami. I to właśnie kadra wyższego szczebla musi zwrócić szczególną uwagę na sferę emocjonalną najmłodszych zatrudnionych, których negatywne skutki home office dotknęły najbardziej. Teraz powoli przychodzi moment, w którym należy zastanowić się, jak odbudowywać nadszarpnięte przez home office relacje, np. za pomocą integracji pracowniczych, częstszych spotkań na żywo. To zaowocuje polepszeniem relacji, a w konsekwencji, wzrostem wydajności i zadowolenia z pracy zatrudnionych – zauważa Krzysztof Inglot, Prezes Zarządu Personnel Service S.A. 

Jak wskazuje ekspert, z badania płyną pocieszające wnioski – aż 78% liderów planuje wprowadzenie szkoleń, które pomogą pracownikom dostosować się do nowych metod pracy, a ponad połowa (55%) planuje zwiększyć budżety na wydarzenia społeczne dla pracowników, aby zachęcić ich do budowania relacji.

 
Źródło: Personnel Service  

INFORMACJE O MARCE

Personnel Service to firma specjalizująca się w rekrutacji i zatrudnianiu pracowników z Ukrainy na potrzeby pracodawców w Polsce. Współpracuje z przedsiębiorstwami z wielu sektorów, w tym głównie automotive, RTV/AGD i przemysłu ciężkiego. Za pośrednictwem Personnel Service zatrudnienie w Polsce znalazło już 50 tys. obywateli Ukrainy. Tym samym Personnel Service znajduje się w pierwszej trójce przedsiębiorstw wyspecjalizowanych w rekrutacji obywateli zza wschodniej granicy Polski.

521
Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce internetowej. Zamknij