Pokolenie Z aktywnie bankuje.

Polska młodzież aktywnie korzysta z wielu usług bankowych. Wśród nastolatków w wieku 13-17 lat standardem jest posiadanie karty debetowej. Ma ją już 98,5% z nich.[1] Młodzież najchętniej wydaje swoje środki z konta w sklepach spożywczych i supermarketach (45,2% transakcji), a także w restauracjach i w fast foodach (16,6% transakcji), pokazują dane Santander Bank Polska.

- Młoda generacja klientów banków, to obecnie pokolenie Z, wychowane w dobie komputerów, internetu i social mediów. Swoją przygodę z bankowością zaczynają bardzo wcześnie, a przy tym aktywnie z niej korzystają. To cieszy, bo dzięki oswajaniu produktów i usług finansowych od najmłodszych lat, w przyszłości powiększą grono dorosłych, świadomych użytkowników. To korzyść dla samych klientów, banku, jak i dla całego rynku – mówi Anna Kaczmarek, dyrektor departamentu klienta indywidualnego w Santander Bank Polska.

Liczba transakcji kartą w miesiącu

Potrzeby rosną z wiekiem

Pokolenie Z intensywnie korzysta z bankowości. Według danych Santander Bank Polska nastolatkowie średnio miesięcznie używają kart debetowych 7,7 razy. Aktywność w tej sferze jest skorelowana z wiekiem. Najmłodsi z grupy 13-latkowie płacą przeciętnie 5,6 razy, a 17-latkowie już 9,1 razy. Mniejsze zróżnicowanie widać w kwestii kwot wydawanych przez młodzież. Średnia wartość jednej płatności dla grupy wiekowej 13-17 lat wynosi 29,23 zł miesięcznie. Między poszczególnymi rocznikami wyniki wahają się od 30,8 zł do 26,9 zł. Największe kwoty wydawali 15-latkowie, najmniejsze 13-latkowie.

Równocześnie nastoletni klienci banku na konto otrzymują średnio 2,7 przelewu w miesiącu, o przeciętnej wartości 250,57 zł. Zdecydowanie częściej młodzi sami dokonują płatności. Statystycznie robią 10,8 przelewów w ciągu miesiąca na średnią kwotę 58,83 zł. Co ciekawe, starsi nastolatkowie częściej niż młodsi robią przelewy, ale za to o mniejszej wartości. Najwyższe średnie kwoty zewnętrznych przelewów Santander Bank Polska odnotował wśród 14 i 15-latków (odpowiednio 65,6 zł i 63,6 zł miesięcznie).

Liczba przelewów w miesiącu

Gdzie młodzi wydają pieniądze

Nastoletni klienci najczęściej pieniądze z konta wydają w sklepach spożywczych (25,5%) i supermarketach (19,7%). Udział takich zakupów stanowił prawie połowę wszystkich dokonanych transakcji (45,2%). Na kolejnych miejscu plasują się fast foody (10,9%) i restauracje (5,7%), łącznie odpowiadając za 16,6% transakcji. W porównaniu do powyższych kategorii środki przeznaczane na ubrania, kosmetyki czy gry stanowią znikomy odsetek wydatków młodych.

Wydatki młodzieży

[1] Na podstawie danych wewnętrznych Santander Bank Polska.

 
Źródło: Santander  

INFORMACJE O MARCE

Santander Bank Polska S.A. (dotychczas Bank Zachodni WBK S.A.) jest drugim pod względem wielkości aktywów bankiem w Polsce, który oferuje rozwiązania finansowe dla osób indywidualnych, mikro, małych i średnich przedsiębiorstw oraz polskich i międzynarodowych korporacji. Bank ma jedną z największych w Polsce sieci oddziałów i placówek partnerskich, jak również świadczy usługi poprzez elektroniczne kanały dostępu, w tym bankowość mobilną. Jest jednym z liderów rynku w zakresie wykorzystania nowoczesnych technologii w usługach bankowych, konsekwentnie budując swoją markę zgodnie ze strategicznym celem osiągnięcia pozycji najlepszego banku dla klienta. Priorytetem Santander Bank Polska jest zadowolenie i lojalność klientów, dlatego Bank regularnie wprowadza do oferty innowacyjne funkcjonalności, które pomagają dbać o finanse osobiste oraz efektywnie zarządzać finansami firmowymi. Od 2011 r. Bank należy do międzynarodowej Grupy Santander. Spółki z Grupy Santander Bank Polska oferują m.in. fundusze inwestycyjne, ubezpieczenia, leasing oraz faktoring.

Grupa Santander to wiodąca uniwersalna instytucja finansowa z siedzibą w Hiszpanii, założona w 1857 r. Ma znaczący udział w 10 kluczowych rynkach w Europie oraz obu Amerykach (Hiszpania, Polska, Wielka Brytania, Portugalia, USA, Chile, Brazylia, Argentyna, Meksyk i Niemcy. Jest największą Grupą finansową w strefie euro pod względem kapitalizacji rynkowej. Na koniec czerwca 2018 r. Grupa obsługiwała 140 mln klientów, miała 13 500 oddziałów i 200 000 pracowników, a wartość środków zdeponowanych w jej bankach przez klientów (łącznie depozyty i aktywa w zarządzaniu) wynosiła 981 mld EUR. W I poł. 2018 r. Grupa Santander wypracowała zysk należny akcjonariuszom na poziomie 3 752 mln EUR, co stanowi wzrost o 4% w porównaniu z analogicznym okresem w roku poprzednim.

829
Skomentuj artykuł
Komentarz:

Autor:
Kod weryfikacji:
Przepisz kod:
nowy obrazek

Dodaj komentarz


Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce internetowej. Zamknij