Sejfy gabinetowe – dlaczego warto z nich korzystać

Sejfy gabinetowe – dlaczego warto z nich korzystać

Jednym z najpewniejszych sposobów zachowania poufności dokumentów i zapobiegania wyciekowi informacji jest przechowywanie dokumentów i nośników w sejfie dostępnym tylko dla upoważnionych przedstawicieli firmy. Sejfy gabinetowe są używane głównie jako miejsce do przechowywania ważnych i poufnych dokumentów w organizacji.


Sejfy gabinetowe - zastosowanie

Głównymi parametrami sejfów gabinetowych są: przestronność, odporność na włamanie, niska cena. Sejfy te świetnie sprawdzają się, gdy jest potrzeba chronić dokumenty przed uwagą osób odwiedzających biuro i zbyt interesujących się wszystkim pracowników. Jeśli jednak trzeba zorganizować miejsce do przechowywania drogich przedmiotów i dużych kwot pieniędzy, lepiej jest użyć modeli odpornych na włamanie lub ognioodpornych.

Głównym przeznaczeniem sejfów instalowanych w pomieszczeniach biurowych jest przechowywanie dokumentów, papierów wartościowych, drobnych zmian, pieczęci i pieczęci firmowych oraz innych kosztowności, które nie muszą być przechowywane w szufladach biurkowych. Każdej działalności administracyjnej, handlowej i przemysłowej towarzyszy duża ilość dokumentów papierowych. Pomimo wprowadzenia zaawansowanych technologii komputerowych, dokumenty papierowe są wciąż ważne. Nośniki pierwotne gromadzą się i zajmują dużo miejsca. Do ich organizacji i przechowywania wykorzystywane są różne półki i szafki, a szczególnie cenne są ukryte w sejfach. Wśród rzeczy do przechowywania są:

  • pieczęcie, pieczątki, klisze;
  • akta osobowe i księgi pracy pracowników;
  • dokumenty prawne i sprawozdawcze;
  • umowy, konosamenty;
  • Wyniki badań, analiz itd.

Należałoby również wspomnieć o różnicy pomiędzy sejfem gabinetowym a metalową szafką biurową. Sejfy wyglądają tylko jak metalowe szafki. Zewnętrzna powłoka wszystkiego jest stalowa, ale w sejfach jest wielowarstwowa. Według typu produkowane są następujące sejfy: antywłamaniowe, ognioodporne, ognioodporne, meble, broń, biurowe, wbudowane. I wszystkie nadają się do biura.

Na stronie http://sejfexpert.pl/sejfy-gabinetowe przedstawiona jest szeroka oferta sejfów gabinetowych, wśród których można znaleźć i zamówić taki sejf gabinetowy, w którym wygodnie jest umieścić wszystko, czego jest potrzeba. Nic bardziej niezawodnego niż sejf na ważne dokumenty nie zostało jeszcze wynalezione.

Sejf

Jak wybrać odpowiedni sejf gabinetowy?

Sejfy gabinetowe są sejfami ze wzmocnionym korpusem. Do produkcji zwykle stosuje się stal o grubości 3-6 milimetrów. Wybierając sejf do biura warto zwrócić uwagę na:

  • pojemność;
  • odporność na włamanie;
  • odporność ogniowa.

Dwie ostatnie cechy należy wziąć pod uwagę przy przechowywaniu szczególnie cennych papierów wartościowych lub dużych ilości pieniędzy w sejfach dokumentowych. Sejfy biurowe muszą wytrzymać duże obciążenia, ściskanie i uszkodzenia mechaniczne. W przypadku sytuacji awaryjnej w przedsiębiorstwie, sejfy takie powinny chronić zawartość przed skutkami pożaru, wody i innych podobnych interwencji.

Aby kupić sejf biurowy, który najlepiej pasuje do Twojej konkretnej organizacji, ważne jest, aby zrozumieć jego cel. Wybierając sejf gabinetowy, ważne jest, aby przewidzieć wartość zawartości sejfu i poziom ochrony, jaki może zaoferować. Na jakość ochrony składają się: cechy konstrukcyjne sejfu, grubość metalu ścian i drzwi, charakterystyka zamków sejfu i systemu zamykania. Tani sejf ma zwykle stalową ścianę o grubości 1,5-2 mm i przeciętny chiński zamek. Produkty te są dziś bardzo poszukiwane, ponieważ wielu kupujących wybiera sejf wyłącznie w przedziale cenowym. Ale trzeba mieć świadomość, że bezpieczeństwo nie jest tanie i wziąć pod uwagę ryzyko związane z przechowywaniem cennych przedmiotów w tanim sejfie. Sejfy biurowe można podzielić na trzy kategorie:

  • Bezpieczne przechowywanie dokumentów i zasobów firmy. Należy zauważyć, że wewnętrzne i zewnętrzne wymiary sejfów mogą się znacznie różnić, szczególnie w przypadku produktów o ścianach wielowarstwowych. Jeśli pracownicy mają osobny dostęp do dokumentów, najlepszym rozwiązaniem byłby sejf wielokomorowy, ale przy jego wyborze nie należy zapominać, że bezpieczeństwo w firmie będzie z biegiem lat wzrastać, więc wolumeny magazynowe powinny być "marginalizowane".
  • Bezpieczny dla pieniędzy, zwłaszcza waluty i zarobków. Aby przechowywać gotówkę i różne papiery wartościowe, można kupić zwykły sejf monoblokowy wyposażony w zamykany schowek. Taki sejf można otworzyć tylko za pomocą specjalnego klucza lub kodu. Jeśli trzeba zapewnić szybki dostęp do magazynu, można zainstalować sejf pod blatem - w tym przypadku weź pod uwagę wymiary produktu.
  • Gotówka. Jest to osobisty mini-sejf do przechowywania i przesyłania pieniędzy. Zwykle jest to małe metalowe pudełko z wygodnym uchwytem, które można również wyposażyć w alarm.

 

Który zamek jest wygodniejszy: klucz czy elektroniczny

Do wyposażenia sejfów biurowych stosuje się dwa rodzaje zamków - klucz i zamek szyfrowy. Niektóre modele są wyposażone w kombinację tych zamków. Zamki na klucze nie różnią się od zamków elektronicznych odpornością na zerwanie, jeśli należą do tej samej klasy. Różnica polega tylko na cenie i łatwości użytkowania. Elektroniczny zamek szyfrowy jest wygodniejszy w użyciu: obsługuje tryb wielu użytkowników, który pozwala ustawić różne kody dla różnych pracowników. Jeśli pracownik odejdzie, administrator może zmienić kombinację kodu. Ponadto nie ma potrzeby noszenia i przechowywania kluczy. Jednak zamki na klucze są, jak wiadomo, tańsze i w przeciwieństwie do elektronicznych, nie trzeba wymieniać baterii.